Volkswagen pazarlama departmanı içerisinden gelen resmi açıklamayla ortaya çıkan bu değişim, yaklaşmakta olan elektrik geleceğine uyumlu olacak.
Volkswagen’in özellikle son 1,5 yılda tanıtımı gerçekleştirdiği tüm elektrikli konsept modelin, 2020 yılından itibaren başlayacak olan dönüşüm hamlesindeki as karakterlerden birisi olacağını biliyoruz. I.D. markası altında satışa sunulacak olan bu modeller, şirketin geçtiğimiz yıl içerisinde karşı karşıya kaldığı emisyon skandalının telafisi için çok önemli bir misyona sahip olacak. Milyar dolarları bulan maddi zararın yanı sıra Volkswagen markasına olan algıyı da büyük oranda zedeleyen bu sürecin geleceği etkilememesi adına çalışmalar yapan marka önemli bir haberle gündeme geldi. Yaklaşan elektrik geleceğine yeni bir başlangıç yapmak adına logonun değiştirileceğine dair ilk açıklamalar Pazarlama Departman Başkanı Jochen Sengpiehl‘den geldi.
Konuyla ilgili Bloomberg’e dikkat çeken açıklama ve itiraflarda bulunan Sengpiehl, emisyon skandalının markaya olan bakış açısını olumsuz yönde etkilediğinin altını çizdi. “Geçtiğimiz yıllara oranla kıyasladığımız zaman, markanın iyi bir durumda olduğunu söylemek zor. Bu duruma kesinlikle bakış açısı dahil. Dizel skandalının ardından marka hala fazlasıyla “Alman” olmaya devam ediyor. Bakış açısının değişmesi adına bizim de daha renkli bir karaktere bürünmemiz gerekiyor. İnsanların bizimle eğlenceli zaman geçirmesini istiyoruz. Volkswagen’in büyük pazarlarda özel pazarlama merkezleri kurması planlanıyor. Bu merkezlerin amacı, şirketin mesajını pazarlara göre uyarlamak ve değişen koşullara hızlı bir şekilde tepki vermek.” diyerek son olarak 2012 yılında güncellenen marka logosunun da bu parola üzerinden önümüzdeki yıl değişeceğini açıkladı. Şimdilik ne gibi bir değişimi barındıracağını bilmediğimiz bu değişimin, marka algısına ne denli etki edeceğini hep birlikte göreceğiz.
Volkswagen I.D. Crozz