Microsoft, uzun zamandır beklenen bir adımı gerçeğe dönüştürüyor ve DirectStorage API ile PC oyunculuğunda yeni dönemi başlatıyor.
Microsoft, aylar önce DirectStorage sisteminin PC tarafına da geleceğini duyurmuştu. Yeni nesil Xbox konsollarda da olan bu teknoloji, sonunda PC tarafına girişini yapıyor. Gelmesi oldukça uzun süren ancak artık API temelinde Windows oyunlarına entegre edilebilir hale getirilen bu teknoloji, en temel haliyle oyunların / oyun içi verilerin eskiye oranla çok ama çok daha hızlı yüklenmesine imkân tanıyor. Bu teknolojinin temelinde direkt olarak çok yüksek hızlı NVMe SSD depolama birimlerinden sonuna kadar yararlanmak yer alıyor. Bu altyapı, aktarıldığı kadarıyla oyun geliştiricilerin çok daha farklı oyun dünyaları kurmasının önünü aralayacak. İlginç şekilde sadece Windows 11 değil Windows 10 özelinde de desteklenecek DirectStorage, oyun dünyasında ciddi bir değişim yapacak.
Şu an oyun yükleme sürelerinin önemli bir kısmı, diskteki sıkıştırılmış oyun verilerinin CPU ile açılarak ekran kartına aktarılması ile geçiyor. DirectStorage, bu süreci değiştiriyor ve verileri doğrudan ekran kartına aktararak orada açıyor. Bunun etkisiyle veri erişimi özelinde büyük hız farkı yaratan teknoloji, artık API temelinde kullanılabiliyor ancak hemen her oyunda karşımıza çıkmayacak.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Bu teknoloji gerçekten çok net olarak hemen standart hale gelmeyecek. Oyun dünyaları hemen yarın PS5 için çıkan özel yapımlar gibi farklılaşmayacak. Çünkü günümüzde her PC’de NVMe SSD yer almıyor. Bu açıdan oyun geliştirici firmaların uzun bir süre daha teknolojinin sadece “hızlı yükleme” kısmına odaklanacağı, eski sistemlerde çalışmayacak dünyalara sahip oyunlar yapmayacağı aktarılıyor. Oyun dünyalarının DirectStorage ile tamamen değişmesi için önümüzde 2 yıl daha bulunuyor olabilir.