Perplexity CEO’su: “Comet isimli tarayıcımız, ileri düzey kişiselleştirilmiş reklamlar için kullanıcıların internette yaptığı her şeyi izleyecek”

25 Nisan 2025 09:35

Perplexity CEO’su, Comet isimli tarayıcılarının kişiselleştirilmiş reklamlar satmak için kullanıcıların yaptığı her şeyi izleyeceğini söyledi.

İlk duyurusu geçtiğimiz aylarda yapılan Perplexity Comet hakkında halen detaylı bilgiler verilmedi. Şirket tarayıcı hakkında yaptığı ilk açıklamada, “Arama altyapısını nasıl yeniden icat ettiysek, tarayıcıyı da yeniden icat ediyoruz.” demiş ve tarayıcının merkezinde üretken yapay zekanın olacağını belirtmişti. Henüz kullanıma sunulmayan tarayıcı, bugün şaşırtıcı bir açıklamayla gündeme geldi. Perplexity CEO’su Aravind Srinivas, çok açık bir şekilde Comet’in ileri seviyede kişiselleştirilmiş reklamlar satmak için kullanıcıların internet üzerinde yaptığı her şeyi izleyeceğini söyledi. Srinivas bu konuda şu ifadeleri kullandı: “Bir tarayıcı oluşturmak istememizin nedenlerinden biri de bu. Sizi daha iyi anlamak için ana uygulamanın dışından bile veri elde etmek istiyoruz. İnsanların yapay zeka sistemleriyle yaptıkları bazı yönlendirmeler tamamen işle ilgili. Onlar kişisel bir şey değil. Biz kişisel verileri istiyoruz. Satın aldığınız şeyler, hangi otellere ya da restoranlara gittiğiniz veya nelere göz atarak zaman geçirdiğiniz, bize sizin hakkınızda çok daha fazla şey söylüyor.” Mayıs ayında kullanıma sunulacağı açıklanan Comet özelinde Perplexity, takibe dayalı reklamlarla büyüyen Google’ın izinden gidiyor ve bu durum birçok kullanıcıyı hiç memnun etmeyecek gibi görünüyor.

Şirket tarayıcıdan önce kendi Deep Research / Derin Araştırma araçlarıyla gündeme gelmişti. Buradaki bağlantıdan erişilebilen Perplexity Deep Research, şirketin kendi açıklamasına göre sorulan sorulara cevap bulmak adına düzinelerce arama yapıyor, yüzlerce kaynağa bakıyor ve kapsamlı bir rapor sunmak için materyaller arasında mantık yürütüyor. “Bugün, sizin adınıza derinlemesine araştırma ve analiz yaparak saatler kazandırabilen Deep Research’ü kullanıma sunuyoruz.” açıklamasını yapan şirket, sistemi ücretsiz olarak sunuyor, ancak sürpriz olmayacağı üzere sistemin günlük kullanım limitleri bulunuyor.

Perplexity Comet yanında bu da ilginizi çekebilir: Hyundai’den otomatik çalışan şarj robotu

Paylaş