Peugeot 2008 Türkiye satışlarında segment lideri

15 Ocak 2022 14:47

Peugeot 2008, Pandemi koşulları ve çip krizine rağmen büyüme yakalamayı başaran markasının B SUV segmentinde yüzünü güldürmeye devam ediyor.

Geride bıraktığımız yılın rakamlarını paylaşan Peugeot, 2021 yılını büyüme yakalamayı başaranlar arasında. Yılın son ayında da başarılı performans göstererek 2021 yılını %5,3’lük pazar payı ile kapatan marka, B-SUV sınıfında yıl boyunca sürdürdüğü başarısını 2021 yılı geneline de taşımayı başardı. 2021 yılında 8.937 adetlik satış rakamıyla sınıfında %17 pazar payı elde eden Peugeot 2008, seneyi lider olarak kapattı. SUV 2008 öncülüğünde ciddi büyüme rakamları elde eden Fransız marka, 2021 yılında ticari araç satışlarında ise bir önceki yıla göre %41’lik bir artış yakaladı.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Peugeot ticari segmentte de dikkat çekiyor

Fransız üretici, 2008’in yanı sıra hafif ticari araç segmentindeki modelleriyle de Türkiye pazarının en çok büyüme yakalayanları arasına girmeyi başardı ve 2021 yılında büyüyen hafif ticari araç pazarında bir önceki yıla göre 1,3 puanlık pazar payı artışı yakaladı. Rakamlarla ilgili konuşan; Peugeot Türkiye Genel Müdürü İbrahim Anaç; “2021 yılı başarılarımız SUV 2008 ile kısıtlı kalmadı. Buna ek olarak hafif ticari araç segmentinde de başarılı bir yıl geçirerek bir önceki seneye göre satışlarımızda %41’lik bir artış yakaladık. Bu sınıfta pazar payımızı 1,3 puan artırarak %5,7’e çıkarttık ve hedeflerimize ulaştık. Binek araç segmentinde de 2021 yılı pazar payımız %5,2 olarak gerçekleşti. Hedefimiz gelecek dönemlerde de başarılarımızı sürdürmek” şeklinde konuştu.

Paylaş