2023 yılını elektrifikasyona geçişte önemli bir eşik olarak işaretleyen Peugeot, kapsamlı seçenekleriyle dikkat çekmek istiyor.
Elektrifikasyon odağındaki dönüşüm süreci sektördeki diğer üreticilerde olduğu gibi Peugeot’nun da ana gündem maddesi. Bu yıl içerisinde e-208 ve e-2008 modellerinde menzil iyileştirmeleri odaklı dokunuşlar hayata geçiren Fransız üretici, e-308’i de aileye eklemeye hazır. Resmi kaynaklardan paylaşılan açıklamalarda özellikle 2023’ün ürün gamının elektrikliye geçişi açısından hızla ivmelendiği bir yıl olarak işaretlenmesi dikkat çekiyor. Planlama kapsamında 2023’ün ilk yarısından itibaren tüm Peugeot modelleri bir veya daha fazla elektrikli motorlu versiyonla tercih edilebilecek. Marka, 2030 yılına kadar Avrupa’da tamamen elektrikli modeller sunma hedefine de adım adım ilerliyor.
Markanın tamamen elektrikli ürün gamı için 2023 yılındaki en önemli yeniliklerin başında e-308’in sunulması olacak. 156 beygir güç güç üreten yeni ve güçlü elektromotora sahip elektrikli 308, 400 kilometreyi aşabilen menzil sunuyor. Bu performans, motor ve batarya teknolojisindeki gelişmelere ek olarak, aerodinamik ve ağırlık açısından optimize edilen yeni EMP2 platformu ve sürtünme kayıplarının azaltılmasına yönelik gelişmeler sayesinde mümkün oluyor. Peugeot, ayrıca kompakt sınıfta dinamik ve yenilikçi şarj edilebilir hibrit modellerinin yanı sıra gelecekte e-408’i de pazara sunacak.
Geride bırakmaya hazırlandığımız 2022’de geliştirme sürecine alınan e-208, e-308 ile tanıtılan yeni motorla birlikte bazı önemli teknik iyileştirmelerden yararlanacak. e-208’in maksimum gücü %15 artış ile 136 beygirden 156 beygire çıkıyor. Batarya tarafındaki dokunuşlar ile menzile yansıyan yüzde 10,5 artış, bu tarafta 38 kilometrelik iyileşme olarak karşımıza çıkıyor. e-208 yeni dinamikleriyle 400 km’ye varan menzil sunabilecek. Aracın bataryası, hızlı şarj özelliği ile 100 kW’lık bir şarj istasyonunda 25 dakikadan daha kısa bir sürede yüzde 80 oranında şarj olabiliyor.
Elektrikli otomobillere şimdilik mesafeli olan kullanıcılar için çözüm niteliği olan şarj edilebilir hibrit modeller, Peugeot tarafında da listelerde olacak. Sedan, station wagon veya SUV olmak üzere farklı sınıflardan modeller ile Fransız üreticinin her türlü kitleye erişme planı dikkat çekiyor. Bu kapsamda şarj edilebilir hibrit 308, 180 veya 225 HP olmak üzere iki farklı güç seviyesiyle sunuluyor ve tamamen elektrikli sürüş modunda 60 km’ye kadar menzil sağlıyor. Bu motorlar, dünya tanıtımı Paris Otomobil Fuarı’nda yapılan yeni PEUGEOT 408’de de kullanılıyor.
3008 de 225 HP şarj edilebilir hibrit veya dört tekerlekten çekişli 300 HP versiyonlarıyla sunuluyor ve içten yanmalı motoru kullanmadan 59 km’ye kadar seyahat edebiliyor. Bunun dışında 508, sedan ve SW gövde tipiyle 225 HP şarj edilebilir hibrit veya 360 HP ve dört tekerlekten çekiş ile PEUGEOT SPORT ENGINEERED versiyonuyla da sunuluyor. Elektriğin ticari tarafında ise e-EXPERT Hydrogen çözümü öne çıkıyor. 400 km menzil, 100 kW güç ve 260 Nm tork değerleriyle dikkat çeken bu model, 1.000 kg’a kadar yük taşıyabiliyor.
Türkiye için hazırlanan Chery Omoda 5 ile tanışın