Peugeot 408 sonunda sahnede; aileye Coupe SUV takviyesi

22 Haziran 2022 12:29

Citroen C5 X’in kardeşi olarak ürün gamına dahil olan Peugeot 408, tasarım karakteriyle tüm modellerden ayrılacak.

Peugeot’nun uzun süredir üzerinde çalıştığı yepyeni modeli 408 ile tüm çıplaklığıyla tanışma vakti geldi. Aynı rozeti Uzak Doğu pazarında sedan modeli üzerinde konumlandırmayı tercih eden Peugeot, Avrupa tarafında ise yönelimler gereği kartını SUV tarafına oynuyor. Citroen C5 X ile kardeş olarak nitelendirebileceğimiz Peugeot 408 SUV, ürün gamında 308 ile 3008 arasında konumlanacak. Pazarda son yıllarda artış gösteren Coupe dinamiklerle yepyeni bir kullanıcı kitlesi de yakalama potansiyeli barındıran model, tasarım olarak da başarılı bir aktarım operasyonu hissiyatını yaratıyor.

Rakamlarla Peugeot 408

EMP2 platformunun üzerine inşa edildiğini gördüğümüz yeni 408’e ebatsal olarak baktığımızda; 4.690 milimetre uzunluk, 2787 milimetre dingil mesafesi ve 1480 milimetre yükseklik değerleriyle dikkat çekiyor. Değerlerin 308’den uzunluk tarafında 440 milimetre, yükseklik tarafında ise 40 milimetre daha yukarı olduğunu görüyoruz. Bu dinamikleriyle ürün gamının en iddialılarından birisi olan araç 188 milimetrelik arka koltuk diz mesafesiyle geliyor. 536 litre ile oldukça ciddi bir bagaj hacmi vadeden modelde arka koltuklar katlandığında bu değer 1.611 litreye kadar çıkabiliyor. Aracın ön ve arka tasarım karakterileriyle kesinlikle dikkat çekici. Yeni marka logosunun yanında, ızgara panelinde yapılan ufak dokunuşlar ve slim-LED far grubuyla 408’e bir premium model algısıyla yaklaşmak mümkün. Arka bölümdeki tamponları agresif yapısı ve 20 inçlik jantların kendine has tasarım yapısı da aracı fazlasıyla dikkat çekici kılıyor.

Yeni 408’in donanım tarafında ise adeta tüm silahlar seferber edilmiş. Araçta sunulan 6 kamera ve 9 radar ile desteklenen sürüş destek sistemleri son teknoloji seviyesinde. Bu sistemler arasında; Dur&Kalk fonksiyonlu Adaptif Hız Sabitleme sistemi, öndeki hayvanları, yayaları veya bisikletlileri uzun farda görünmeden önce algılayan ve sürücüyü uyaran ‘Night Vision’ Gece Görüş Sistemi, Uzun Menzilli Kör Nokta Uyarı Sistemi (75 metre) ve geri manevra anında olası bir tehlikeye karşı uyaran Geri Manevra Trafik Uyarı Sistemi dikkat çekiyor. Son olarak Opel Grandland’de gördüğümüz Gece Görüş Sistemi, uzun huzmeli farların görüş menzilinden önce kızıl ötesi görüş sistemi ile geceleri veya görüşün zayıf olduğu durumlarda aracın önündeki canlıları tespit ediyor. Uzun menzilli kör nokta izleme sistemi 75 metreye kadar tarama yapıyor. Arka trafik uyarısı, geri manevralarda sürücüyü yakındaki bir tehlikelere karşı uyarıyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Ailenin motor seçenekleri ise şimdilik benzinli ve hibrit üzerine şekilleniyor. Giriş seviyesinde konumlanan 1,2 litrelik PureTech ünite 130 PS’lik güç ve 8 kademeli otomatik şanzımanla geliyor. Hibrit tarafta ise 1,6 litrelik benzinli motorun merkezinde iki farklı seçenek söz konusu. 180 beygir ve 225 beygir olmak üzere tercih edilebilen şarj edilebilir hibritlerin elektrik menzili ise 60 kilometre olarak veriliyor. Her iki şarj edilebilir hibrit versiyon da lityum-iyon batarya ile 12,4 kWsa şarj kapasitesine ve 102 kW güce sahip. Şarj işlemi standart olarak 3,7 kW şarj cihazı ve isteğe bağlı 7,4 kW tek fazlı şarj cihazı ile gerçekleştiriliyor. 7,4 kW’lik Wall Box ya da tek fazlı şarj cihazı ile tam kapasite yaklaşık 1 saat 55 dakika sürerken, 3,7 kW’lik şarj cihazı ile tam şarj yaklaşık 3 saat 50 dakika sürüyor. Standart prizde ise tam şarj süresi yaklaşık 7 saat 30 dakika olarak veriliyor.

408 için önümüzdeki süreçte tam elektrikli versiyonun olacağı da resmi kaynaklar tarafından doğrulanmış durumda. 408 ürün gamı 2023 başında pazara sunulacak. Küresel hedeflere sahip model, önce Avrupa pazarı için Fransa’nın Mulhouse kentinde, kısa bir süre sonra da Çin pazarı için Çin’deki Chengdu fabrikasında üretilecek. 7 yıllık bir geliştirme süreci sonunda üretim bandına çıkarılacak 408’in, kullanıcı tarafında nasıl geri dönüş alacağı da merak konusu.

Paylaş