İkinci jenerasyon için hayata geçirilen makyaj operasyonu, Peugeot 508 ürün gamının niteliklerini bir adım yukarıya taşıyor.
Peugeot ürün gamındaki 13 yıllık macerasında ikinci jenerasyonuyla yollarda olan 508, günümüzde satışta olan versiyonuna 2018 itibarıyla geçiş yapmıştı. Markanın büyük beğeni toplayan tasarım dilini kendi segmentinde başarılı şekilde temsil eden sedan model için bir süredir beklediğimiz makyaj operasyonu nihayet hayata geçirildi. Geliştirme sürecinde sık sık kameralara yakalanan yeni Peugeot 508 için ailenin tüm üyelerinden ayrılan nüanslar bizi selamlıyor. Fransız üreticinin yarış otomobili konsepti olan 9X8’in tasarım elementleri yansıtarak sürpriz yaptığı 508, bu sayede çok daha sportif ve dikkat çekici olacak.
Sedan ve SW olmak üzere iki farklı gövde tipiyle tercih edilebilecek olan 508 ile birlikte markanın yeni logosu da bizi selamlıyor. Ön bölümdeki hissedilir değişimlerin yanında yeni renk ve jant setleri de ailenin tasarım çizgilerini tamamlamada hayati rol üstlenecek. Sedan versiyonda 487 litre, SW gövde tipinde ise 530 litreye kadar esneyen bagaj kapasitesiyle gelen 508 ürün gamının ebatsal dinamikleri de büyük oranda aynı seyrediyor. Buradaki en temel fark ise Sport Engineered üzerinde karşımıza çıkacak. Gövde panellerinde yapılan sportif dokunuşlarla birlikte bu versiyonda ufak ebatsal farklılıklar kayıtlara geçiyor.
Makyaj tarafında kokpitin de revizyonlara sahne olduğunu görebiliyoruz. Bu dinamiklerde 10 inçlik multimedya ekran ve 12 inçlik sürücü paneliyle yeni nesil i-Cockpit’in elementleri kullanıcıları bekliyor olacak. Bunlara ek olarak grubun diğer üyelerinden de bildiğimiz gece görüş desteği de 508 ürün gamına dahil ediliyor. Bu sistem sayesinde bisiklet, yaya ve hayvan gibi detaylar gece sürüşünde daha sağlıklı şekilde tespit ediliyor. İkinci seviye otonom sürüşü destekleyen dur-kalk destekli adaptif hız sabitleyici, şerit takip asistanları ve park destekleri de yine 508’de sunulacak. Peugeot’nun altyapı mimarisinde yaptığını vurguladığı güçlendirmelerin de sürüş tarafında olumlu yansıyacağı üzerinde olan açıklama da özellikle dikkatimizi çekiyor.
Ailenin kaputunun altında ise yine alışık olduğumuz seçenekler yola devam edecek. Giriş seviyesinde 1,2 litrelik benzinli motor 130 beygir güç ve 230 Nm torkla yola devam ediyor. 130 beygirlik 1,5 litre dizel makine de yine 508 ürün gamında kendisine yer bulacak. Ürün gamının motor tarafındaki zirvesi ise şarj edilebilir hibrit seçenekler olacak. İlk kademelerde 225 beygire kadar ulaşan bu versiyonda, 180 beygirlik bir alt kombinasyon da pek çok kişi için bir arzu nesnesi haline gelecek gibi görünüyor. 12,4 kWh kapasiteli batarya paketinin konumlandırıldığı şarj edilebilir hibrit seçenekte 65 kilometrelik elektrikli sürüş menzili bekleniyor.
Mercedes, yeni E-Serisi’nin kokpitini paylaştı