Uzun bir süredir eski yönde ilerleyen Türkiye otomobil pazarında yükselişini sürdüren Peugeot, son yılların dominant sınıfında zirveye oturdu.
Ekonomide yaşanan sıkıntılar ve alım gücünün düşmesi derken, otomobil piyasasındaki ÖTV teşvikinin kalkmasıyla birlikte pazarda yaşanan daralma da kaçınılmaz hal alıyor. Üreticilerin kendi içlerinde geliştirdikleri kredi formülleri ile dikkat çekmeye çalıştıkları süreçte ise şimdilik bu eksiye doğru gidişin önüne geçildiğini söylemek pek de mümkün değil. Açıklanan son rakamlara bakıldığında daralan Türkiye otomotiv pazarında büyümesini sürdürmeyi başaran Peugeot, kasım sonu itibariyle satış sıralamasında beşinci sıraya yükselmiş şekilde karşımıza çıkıyor. Bunun sinyallerini temmuz ayından beri veren Fransız üretici, SUV segmentinde de liderliğe oturmuş durumda.
Kasım ayında yüzde 8,2 pazar payı gerçekleştirildiği açıklanan Türkiye operasyonu, pazarın yüzde 28 daraldığı Ocak-Kasım döneminde ise yüzde 6,1 pay kapmayı başardı. Bu da markanın 2018 yılında sekizinci sırada olduğu pazarda beşinci sıraya yükseldiği anlamına geliyor. “Hiç bir SUV onlar kadar ileri gitmedi” söylemi ile yola çıkan SUV ailesi de kasım sonu itibariyle segmentinin lideri oldu. SUV ailesinin 2018 yılında yüzde 9,9 olan segment payı, kasım sonu itibariyle 11.485 adetle yüzde 14,8’e yükseldi. Markanın SUV segmentindeki liderliğinin yanında, Peugeot 3008 9.122 adet satış ve yüzde 16,5 pay ile C-SUV segmentinde de liderlik koltuğuna oturdu.
Nefes kesen tasarım evrimi ve tam elektrikli versiyonuyla 2020 Peugeot 2008