Stellantis çatısının öncü markalarından birisi olan Peugeot, önümüzdeki 4 yılın sonunda elektrifikasyon adına hızlı adımlar atmaya hazır.
Kısa süre önce düzenlenen Stellantis etkinliğinde marka geleceği hakkında kısa ve öz mesajlar veren Peugeot, tüm alt markalarda olduğu gibi yeni döneme giriyor. Fransız üreticinin stratejilerinin merkezinde yer alan elektrifikasyon adımları kapsamında adımların hızlanacağına dair mesajları etkinlikte sık sık duyduk. Programda konuşan CEO Linda Jackson’ın açıklamaları, yazılı olarak daha detaylı şekilde karşımızda duruyor. Markanın elektrik çalışmaları arasındaki en yakın örneği yeni 308 oluşturuyor. Bu kapsamda yeni nesil, Avrupa pazarlarındaki satışına, başlangıcından itibaren sedan ve station wagon versiyonlarında iki farklı şarj edilebilir hibrit motor seçeneğiyle sunulacak.
Kaynaklar tarafından paylaşılan detaylarda, Peugeot’nun bu yıl hem binek hem de ticari araçlar olmak üzere ürün yelpazesindeki elektrikli araç oranını %70’e çıkarmayı hedeflediğini görüyoruz. Bu oranı 2023 yılına kadar yüzde %85’e çıkarmayı hedefleyen marka, 2025 yılında ise Avrupa’da ürünlerinin tamamını elektrikli olarak pazara sunacak. CEO Linda Jackson içerisinde bulundukları süreci; “Elektrikliye geçiş, ister geleneksel ister elektrikli olsun, müşterilerimize ihtiyaçlarına en uygun motoru seçme imkanı veren ‘Seçme Özgürlüğü’ stratejimizin merkezinde yer alıyor.
Elektrikli modellerimizin satış performansı, Avrupa’da bu stratejinin meyvesini verdiğini gösteriyor. Küresel olarak, elektrikliye geçişin yeni olduğu pazarlarda bile, özgün, premium bir marka olarak öne çıkmak için elektrikli model portföyümüzü kullanacağız. Nerede olursak olalım, ilerlemenin gerçek itici güçleri olmak istiyoruz.” açıklamalarıyla ifade etti.