Peugeot Türkiye’den büyük başarı; pazar payında önemli artışlar

14 Haziran 2021 19:00

Türkiye pazarında büyüme eğrisini sürdüren Peugeot, güçlü SUV ürün gamının yanında ticari araç pazarında da önemli konuma geldi.

Yeni jenerasyon 308 ile binek segmentte son yıllardaki en iddialı hamlelerinden birisini atan Peugeot, silahlarını güçlendirerek yola devam ediyor. 2008, 3008 ve 5008 ile gerek Türkiye gerekse Avrupa’da satış liderliğine oynayan Fransız üretici, Türkiye’de yılın ilk 5 ayında toplam satışlarında geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre %17 büyüyerek 16.933 adetlik satışa ulaştı. Yenilenen SUV ailesi ile Türkiye pazarındaki güçlü konumunu sürdüren Peugept, Mayıs ayında ise SUV pazarının lideri oldu.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Peugeot Türkiye, ticari araçta da radikal büyüme yakaladı

Peugeot’nun SUV sınıfındaki iddialı temsilcileri 2008, 3008 ve 5008’in, mayıs ayında 1.971 adetlik toplam satışa ulaşarak %13,9 pazar payı elde ettiğini görüyoruz. Fransız marka bu sonuçla, Türkiye pazarında hızla yükselen SUV sınıfında Mayıs ayını zirvede tamamladı. 2008 ise hem Mayıs ayında hem de ilk beş ay toplamında B-SUV pazarının en çok tercih edilen modeli olarak dikkatleri çekti. 2008, Ocak-Mayıs dönemini kendi sınıfında %17,4 pazar payı ile zirvede tamamladı.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Tabloyla ilgili açıklamalarda bulunan Peugeot Türkiye Genel Müdürü İbrahim Anaç ise; “Yıla oldukça hızlı başladık. 2020 sonunda SUV 3008 ve 5008 yenilenmişti. 2021 yılının başında ise yeni 208’i Türkiye pazarına sunduk. PEUGEOT markası olarak ilk 5 ayda geçen senenin aynı dönemine göre %17 büyüme gerçekleştirerek 16.933 adede ulaştık. Bu dönemde, hafif ticari araç modellerimizde de %96 gibi ciddi bir büyüme kaydettik. Öte yandan, binek ve toplam pazar payımız geçen yılın aynı dönemine göre bir miktar düştü. Bunun temel nedeni olarak küresel tedarik zincirinde yaşanan problemleri gösterebiliriz. Birçok marka gibi bizler de bu problemlerin etkisini gördük” ifadelerine yer verdi.

İlgili video

Paylaş