2019 yılını yükseliş ve zirve rakamlarıyla kapatan Peugeot, 2020’nin ilk iki ayı bazlı açıkladığı verilerle grafiğini aynı şekilde devam ettiriyor.
Uzun süredir Nissan Qashqai‘nin elinde bulunun SUV tahtını 3008 ile kendi saflarına geçiren Peugeot, ürün gamındaki yenilikle yola emin adımlarla devam ediyor. Geçtiğimiz yılı lider kapatan Fransız üretici, aynı grup içerisinde olduğu Citroen‘in de benzer orandaki yükselişiyle el ele ilerliyor. Markanın Türkiye departmanı tarafından açıklanan yeni rakamlar da, 2020’nin ilk dönemi itibarıyla eğrinin benzer şekilde ilerlediğini gösteriyor. Peugeot Türkiye’nin Professional ekibi ile de hafif ticari araç pazarında ilk iki ayda payını 1,3 puan artırdı ve dördüncü sıraya yükseldiğini görüyoruz. Bu da ilerleyişin ticari başlıkta da devem ettiğini gösteriyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Peugeot Türkiye raporundan öne çıkan rakamlar
Markadan açıklanan rakamlarada, 2020’nin ilk iki ayında bir önceki senenin aynı dönemine göre yüzde 90 oranında artış gözlemleniyor. Adet bazında 74.395 ile tamamlanan Türkiye toplam otomotiv pazarında satışlarını yüzde 168 artırma başarısı gösteren bir Peugeot grafiği karşımıza çıkıyor. Marka, 2020 yılının ilk iki ayında 3.778’i binek, 973’ü hafif ticari olmak üzere toplam 4.751 adet araç satışı gerçekleştirerek yüzde 6,4 payı elde etti. Bu sonuçlarla birlikte Şubat ayında toplam satış sıralamasında beşinci olarak yer aldı.