LORDLAR KAMARASI
Yapımcı ekibin içinde Josh Sawyer (Icewind Dale, Neverwinter Nights), Tim Cain (Fallout, Arcanum) ve Chris Avellone (Planescape Torment, KOTOR 2) gibi efsaneler olunca, ortaya çıkan ürünün kalitesinden endişe duymak anlamsız oluyor zaten. Burada ki tek eksik Brian Fargo, o da Wasteland 2 ve Torment: Tides of Numenera ile ilgilendiğinden sesimizi çıkarmıyoruz. Bildiğiniz üzere Pillars of Eternity, Kickstarter üzerinden açılan bir kampanya sayesinde hayat buldu ve bunda bu isimlerin etkisi oldukça büyük. 1 milyonluk hedefin daha ilk günden geçilmesi, sonunda da 4 milyon dolar civarında bir para toplanması insanların bu ekibe ne kadar güvendiğini gösteriyor. Neyse ki onlar da bu güvenin hakkını sonuna kadar verdi.
GEÇMİŞİN GELECEĞE ETKİSİ
Pillars of Eternity’nin karakter yaratma kısmı tam anlamıyla efsane olmuş. Karakterinizi işleyebileceğiniz o kadar detay bulunuyor ki, bir iki saati bu ekranda harcamanız işten bile değil. Bize göre işin güzel kısmı ise, bu detayların görsellikten ziyade kişisel özellikler tarafında olması. Sınıf ve ırk gibi klasik detayların yanında karakterinizin nasıl bir geçmişe sahip olduğunu, ne gibi ortamlarda yer aldığını, duygusal özelliklerini belirlemeniz gerekiyor. Bu özellikler oyunda oldukça önemli bir yer tutuyor, çünkü yolculuğunuz boyunca neyi yapıp yapamayacağınız tamamen bunlara bağlı durumda. Pillars of Eternity’de her sınıf her silahı, kalkanı veya özelliği kullanabiliyor. “Nasıl yani?” dediğinizi duyar gibiyiz, demeyin, anlatıyoruz. Karakteriniz her şeyi yapabiliyor ya da en azından “deneyebiliyor” ancak ne kadar başarılı yaptığı sizin karakter seçiminizdeki kararlarınızla şekilleniyor. Örneğin karakterinizin yapısına göre konuşmalarınız sırasında daha fazla diyalog seçeneğine sahip olabiliyorsunuz. İşte bu minik detaylar, karakterinize ve gelişimine çok daha dikkat ve emek harcamanızı sağlıyor.