Plak satışları Spotify ve YouTube’un toplam gelirini geride bıraktı

28 Mart 2016 11:02

Hatırlarsanız geçtiğimiz gün yaptığımız haberde online müzik servislerinin plak satışlarıyla başa baş bir rekabet içerisinde olduğunu ve satışların neredeyse aynı olduğunu sizlere aktarmıştık. Şimdi yeni ortaya çıkan bir bilgi ise plak satışlarının halen zirvede olduğunu gösteriyor.

2015 yılına genel olarak baktığımızda gelirde yüzde 0,9’luk bir artışın gerçekleşmiş olması dikkat çekiyor. Bu artışta Spotify’ın ücretsiz sürümünün ve YouTube’un büyük bir etkisi bulunuyor ancak pastadaki büyük dilim halen fiziki albümlere ait. Plakların gelirinin 416 milyon dolar olduğu belirtilirken ücretsiz online müzik dinleme servislerinden toplam 386 milyon dolar olduğu ifade ediliyor. Spotify’ın 30 milyon, Apple Music’in ise 11 milyon ücretli üyesi bulunuyor. Ücretsiz üyeliklerden milyarlarca kez müzik dinlendiğinde bile plak satışlarına erişilemediğini düşünürsek bu müzik servislerinin ücretli üyeliklerinin daha da artması gerekiyor. 2016 yılında yükselişine devam edecek olan online müzik servislerinin neler yapabileceğini zaman gösterecek.

Paylaş