PlayStation Store geçtiğimiz günlerde iptal ve iade politikasında bazı değişikliklere gitti. Yeni politika ön siparişlerde de kullanıcılara iade hakkı veriyor.
Sony, PlayStation Store üzerinde sunduğu iade ve iptal politikasında güncellemeye gitti. Yeni iptal politikasında göze ilk çarpan ön siparişler oluyor. Buna göre bir dijital içeriğin ön siparişini çıkış tarihinden önce olmak koşuluyla istediğiniz zaman iptal edebiliyorsunuz. Çıkış tarihi geçtiyse de iptal imkanı sunuluyor ancak bunun için içeriği hiç indirmemiş ya da cihazınızda akışını gerçekleştirmemiş olmanız gerekiyor. Yani “Biraz deneyeyim beğenmezsem iade ederim” gibi bir imkan sunulmuyor. Aynı durum oyunlar, oyun eklentileri ve season pass’ler için de geçerli. Eğer bu oyunları aldıysanız ama indirmediyseniz veya akışını gerçekleştirmediyseniz bu içerikleri de 14 gün içinde iptal edebiliyorsunuz.
İndirilen oyunlarda ise Sony “İçerik sorunlu olmadığı takdirde para iadesine uygun değildir” diye not düşmüş. Burada “Sorunlu içerik nedir, ne değildir” kısmı biraz ucu açık bırakılmış gibi görünüyor.
Para iadelerini ise doğrudan satın alımı gerçekleştirdiğiniz kartınıza istetemeyeceğinizi belirtelim. Sony’nin yaptığı resmi açıklamada da belirtildiği gibi, indirilmeye veya akışı gerçekleştirilmeye başlanmamış dijital içeriklerin iadesi 14 gün ile sınırlı ve iadeler PSN cüzdanına gerçekleşiyor. PSN Cüzdan yüklemelerinin iptal edilemeyeceğini de ayrıca belirtelim.
Abonelik iadelerinin farklı işlediğini kaydetmekte fayda var. Firmanın yayınladığı Türkçe iptal politikasına buradan ulaşabilir, içerikleri iptal etme konusunda detaylı bilgi alabilirsiniz.
PlayStation Plus Nisan 2019 oyunları