Pokemon dünyanın en büyük markalarından biri, belki de en büyüğü. 22 yıl önce başlayan bu macera sendelemek bir yana dursun, her geçen yıl daha da büyüyen bir fan kitlesiyle hayatına devam ediyor. Ve görünen o ki kısa vadede de hayatımızdan çıkmaya niyeti yok.
Pokemon markasının net değeri hesaplanmak istendiği zaman yaklaşık 15 milyar dolar gibi bir sonuca ulaşılıyor. Ancak bu rakam eldeki net sayısal verilerin toplamından fazlası değil, markanın gerçek değerinin bunun misli misli fazlası olduğu belirtiliyor. Bu marka değerinin büyümesinde Pokemon GO’nun etkisi çok fazla oldu. Serinin uzun süredir takipçisi olanlar tarafından pek hoşnut karşılanmayan bu yapım, genel kitleye markayı ulaştırmak adına muazzam bir başarı ortaya koydu. Elbette çıktığı dönemin ardından ülkemizde ilgi azaldığı için pek çokları Pokemon GO’nun gazı tükendi zannedebilir. Ancak 2016’da piyasaya sürülen oyun, en yüksek aktif oyuncu sayısına 2018 Mayıs ayında ulaştı. Hala günde 5 milyon kişi Pokemon GO oynuyor ve aylık aktif oyuncu sayısı 60 milyon civarında dolaşıyor. Bu muazzam başarı doğal olarak oyunların geleceğine de etki etti. Artık Pokemon oynamak isteyen iki farklı güruh var ve yapımcılar belli ki bu iki kitleyi de bir araya getirebilmek istiyor.