Volvo’dan tasarım olarak ayrışan ilk ciddi üye olan Polestar 3, teknik nitelikleriyle de yolu aydınlatma görevini üstleniyor.
Volvo içerisinden çıkarılarak başlı başına bir marka haline getirilen Polestar, elektrik dönüşümünün etkisiyle kendi kimliğini yaratmaya hazırlanıyor. İlk olarak 1 ve 2 ile binek tarafta modellerle karşımıza çıkan yeni oluşumun SUV kanadındaki beklenen hamlesi 3 de nihayet artık karşımızda. Bir süredir paylaşılan görselleriyle mesajları verilen Polestar 3, pek çok özelliğiyle marka için önemli bir mihenk taşı niteliğinde. Precept projesinde gördüğümüz ve Volvo’dan ayrışmaya odaklanan tasarım yaklaşımının seri üretimde kulladılığı ilk Polestar aracı olarak lanse edilen 3, geliştirildiği altyapıyla da önümüzdeki süreçten izler barındırıyor. Volvo’nun yeni amiral gemisi EX90 ile aynı altyapı (SPA2) üzerine geliştirilen araç, bu sayede Volvo tarafı için de çerçevenin teknik sınırlarını oluşturmamızda yardımcı olacak.
Polestar ekibi 3’ün sürüş dinamiklerini elektrikli otomobil odağındaki farklı beklentilere cevap vermek adına işlevsellik üzerine kurmuş görünüyor. Bu kapsamda aracın altyapısında kullanılan motora baktığımızda standart olarak çift elektrik motorlu bir yapı karşımıza çıkıyor. Şehir içi sakin kullanımlarda tek elektrik motorunun kullanılması, 3’ün menzil tarafında daha iyi değerleri görmesine olanak tanıyor. Motorların bir araya gelmesiyle birlikte bizi 489 PS güç ve 840 Nm tork değerleri karşılıyor. Markanın sunduğu performans paketini satın alan kullanıcılar ise beraberinde 517 PS’lik güç ve 910 Nm’lik maksimum verileri de almış olacak. Standart versiyonda 5 saniyede 0’dan 100’e erişebilen Polestar 3’ün bu paket ile birlikte bu verisi 4,7 saniyeye çekiliyor. Toplamda 2.584 kilogramlık bir SUV olan 3’ün erişebileceği maksimum sürat ise 210 km/s olarak paylaşıldı.
Polestar 3’te donanım olarak da çok güçlü bir liste bizi bekliyor. Sürüş tarafında fark yaratacak altyapı elemanları bu noktada ilk dikkatimizi çekenler arasında. Dört pistonlu Brembo fren kaliperleri, bu kadar yüksek performanslı ve ağır bir SUV modelini kontrol etmede en ciddi silahlardan. Performanslı sürüş modlarında maksimum kapasitede çalışan motorların ürettiği değerleri kayıpsız şekilde aktarmak için tork iletim teknolojisi de standart geliyor. Aracın 50:50 ağırlık dağılımına sahip olması da sürüş tarafını doğrudan etkileyecek rakamlar arasında. Çift kademeli adaptif süspansiyonlar da elektronik destek sayesinde milisaniye sürelerde analiz gerçekleştirerek sönümlemede en iyi optimizasyonu vadediyor. Polestar 3 için sürtünme katsayısı da 0,29 cd olarak açıklandı.
Teknoloji tarafında da adeta bir üs ile karşı karşıyayız. Yapay zeka tabanlı Nvidia Drive sisteminin standart olarak geldiği Polestar 3’te; beş adet radar, beş adet kamera ve on iki adet ultrasonik sensöre yer veriliyor. Dışarıdaki bu elemanların yanında araç içerisindeki en ufak hareketi algılayan iç radar sistemi de Volvo EX90’da olduğu gibi burada da karşımıza çıkıyor. İç radar sayesinde, araç içerisinde unutulan canlılar için havalandırma akışı sağlanarak can kayıplarının önüne geçiliyor. 3’ün sürücü yorgunluk takibi de aracı durdurmaya kadar giden önemli bir güvenlik desteği olacak.
İçeriye bakman önce son olarak 3’ün ebatlarına ve kullanım alanlarına odaklanmakta fayda var. 4.900 milimetre uzunluk, 2.985 milimetre aks mesafesi ve 1.627 milimetre yükseklik değerlerine sahip olan Polestar 3’te bu çerçevede kullanıcılara 484 litrelik bagaj kullanım alanı vadediliyor. Koltuklar yatırıldığında 1.411 litreye kadar çıkarılabilen bu alana ek olarak kaputun altında da 32 litrelik ek bir saklama alanı da kullanıcıları bekliyor olacak.