Spesifik olarak elektrikli otomobillere odaklanan Volvo markası Polestar, “Goodwood Festival of Speed” kapsamında Polestar 5 ile gövde gösterisi yaptı.
Uzun zamandır masada olan Polestar 5, “Goodwood Festival of Speed” kapsamında detaylarına burada yer verdiğimiz elektrikli SUV modeli Polestar 3 ile beraber yola çıkarıldı. Yukarıda da görebileceğiniz üzere temel bir kamuflaj kaplamasına sahip olan ancak “üretime hazır” tasarımı net olarak görülen elektrikli sedan, 2024 içerisinde pazara sunulacak iddialı bir model konumunda yer alıyor. Polestar Precept konseptini temel alan araç, pazarda Tesla Model S, Mercedes-Benz EQS, Audi E-tron GT ve Lucid Air gibi araçların karşısına çıkarılacak. Sportif bir çizgisi olan model, eğer daha önceki planlarda bir değişik olmadıysa çift motor üzerinden dört çeker çekiş sunacak ve 872 beygir (650 kW / 884 PS) güç ile tam 900 Nm tork üretecek. 800V şarj temeline sahip olacak araçta, yüksek bir otonom yani sürücüsüz sürüş performansı için Luminar imzalı hassas bir LiDAR (Lazer bazlı 3D ortam tarama ve algılama teknolojisi) sistemine yer verilecek. Şimdilik diğer detayları paylaşılmayan elektrikli sedan Polestar 5, çıktığı zaman yüksek ihtimalle çok ses getirecek.
Polestar ve telefon üreticisi Meizu bundan önce sürpriz bir ortaklık kurarak ses getirmişti. Bu ortaklığın arkasında kaçıralar için Çin’de satılacak araçlar için özel bir işletim sistemi üretmek yer alıyor. En tepede Çinli dev Geely’nin altında yer alan Polestar, gelecekte Çin’de satışa sunacağı elektrikli araçlarına otomobillere özel olarak Google tarafından tasarlanan Android yerine Meizu tarafından üretilecek yeni bir işletim sistemini (Açık kaynak Android temelli olabilir) koymak istiyor. Firmanın mevcut araçları Android işletim sistemi üzerinden güzel bir deneyim sunuyor ancak Çin’de dinamikler diğer ülkelerden farklı oluyor. Ülke yönetimi ve toplumsal yaşamın getirdikleri yazılım temelinde farklı bir yolun izlenmesini gerektiriyor, bu açıdan Çin’e özel ya da başka bir deyişle Çin halkına özelleştirilmiş bir işletim sistemi mantıklı görünüyor. Firmanın Çin dışındaki araçlarda ise gelişmiş bir kullanıcı deneyimi sunan Android Automotive OS kullanmaya devam edeceği belirtiliyor. Bundan hemen önce de Çin pazarı için olası bir Volkswagen ve Huawei ortaklığı ses getirmişti.