Otomobil dünyası elektrikleşme yolunda hızla ilerlerken, Porsche 911 efsanesi içten yanmalı motoru kolay kolay kaybetmeyecek.
Porsche’nin e-yakıt ekip lideri Karl Dums, kısa süre önce yaptığı bir açıklama kapsamında şirketin Porsche 911 modellerini içten yanmalı bir motorla mümkün olduğunca uzun süre üretmeyi hedeflediklerini belirtti. Böyle bir ikonu tamamen elektrikli temelde “ruhsuz” hale getirmek istemeyen ve bu çok mantıklı olan firma, buna rağmen elektriği bir kenara itmiyor. Örneğin şirket uzun zamandır bir 991 GTS Hybrid üzerinde gerçek yol testleri gerçekleştiriyor. Yani içten yanmalı motor ile elektrik motorunun gücünü harmanlamak isteyen firma, bu adımıyla genel olarak tepki çekmiyor. Çünkü birçok sürücü elektriğin ana güç kaynağı olmasını istemiyor ancak onun ekstra güç yardımına da hayır demiyor. Tamamen elektrikli gelecekten elbette uzak kalmayan ve önümüzdeki dönemde de kalmayacak olan Alman devi Porsche’nin mevcut planı, 2030 yılına kadar satış hacminin yüzde 80’ini elektrikli araçların oluşturması.
Porsche bundan önce elektrikli Taycan ile kırılan bir rekor ile gündeme gelmişti. Elektrikli sedan otomobil pazarında çok ses getiren Taycan modeliyle beraber Porsche, bahsettiğimiz rekoru 75. yaş kutlamaları özelinde kırdı. Burada spesifik olarak Porsche Taycan Cross Turismo 4S kullanıldı ve bu sportif elektrikli araç ile Tayland’dan Singapur’a elektrikli bir araçla tek seferde yapılan en hızlı yolculuk gerçekleştirildi, burada spesifik olarak 1.844 km’lik yol 29 saat 15 dakikada geride bırakıldı. “Shell Recharge Yüksek Performanslı Şarj Ağı” kullanılarak yapılan sürüş kapsamında aracı üç farklı gazeteci kullandı. 800V batarya paketi ile uygun şartlarda 512 km kadar menzil getiren Taycan Cross Turismo 4S, yolculuğu sorunsuz olarak tamamlamayı başardı.
Bu sürüş sırasında sürücüler ulusal hız sınırı içinde kalmışlar ve şarj cihazlarını varışlarından bir saat önce rezerve ederek şarj için sıra beklemek zorunda kalmamışlar. Bu konuda bir açıklama yapan Porsche Singapur Genel Müdürü Andre Brand, “Elektrikli spor otomobilimiz halihazırda sportif performans, dinamik yol tutuşu ve verimli şarj konusunda bir ölçüt konumundaydı” dedi ve sözlerine şöyle devam etti: “Şimdi, Tayland’dan Singapur’a ilk kez gerçekleştirilen bu elektrikli araç rekoru ile uzun mesafeli, sınır ötesi elektrikli araç seyahatinin hem hızlı hem de sorunsuz olabileceğini göstererek, elektrikli araçların kullanım alanını daha da genişletiyoruz.