Porsche Carrera GT modelinin eski Nürburgring Nordschleife rekoru kırıldı. Bu rekora imzayı Porsche fabrika sürücüsü Jörg Bergmeister attı.
Dünyanın en güzel egzoz sesine sahip süper otomobil modellerinden olan Porsche Carrera GT, efsane Nürburgring Nordschleife pistine 2004 yılında çıkarıldığında 7:28’lik bir derece elde etmişti. Bu rekor derece kısa süre önce Sport Auto tarafından kırıldı. Porsche, geçtiğimiz aylarda sürpriz bir adım atarak Carrera GT’lere yeni titanyum süspansiyon bileşenleri ve Michelin Pilot Sport Cup 2 lastikler taktı. Bu güncellemenin yapıldığı sarı renkli bir modeli Nordschleife pistine götüren Sport Auto, Jörg Bergmeister tarafından kontrol edilen araçla 7:12’lik yeni bir rekor derece elde etti. Yeşil Cehennemin uzun arka düzlüğünde 302 km/s hıza kadar çıktığı aktarılan aracın, 16 saniyelik bir iyileşme anlamına gelen yeni turu hemen aşağıdaki harika videoda gözler önüne serildi.
Geçtiğimiz hafta Ford Mustang GTD, kendi kategorisindeki Nordschleife rekorunu kırmıştı. Ford Mustang GTD, efsane Nürburgring Nordschleife pistinde elde edilen 6:57.685’lik tur süresiyle Dodge Viper ACR’den 4,3 saniye daha hızlı olmayı başardı. Kırılan rekoru aşağıda izleyebileceğiniz videoda gözler önüne seren Ford, pistte sadece beş adet seri üretimi yapılan spor otomobilin yedi dakika altında tur atmayı başardığını aktardı. Deneme sırasında Dirk Muller tarafından kontrol edilen canavar, Nordschleife’nın arka düzlüğünde 300 km/s hıza kadar çıktı. Bu arada Mustang GTD pistin en hızlısı olamadı. Mercedes-AMG GT Black Series pisti 6:43.61 ile dönebiliyor.
325 bin dolar gibi oldukça yüksek bir fiyatı bulunan Ford Mustang GTD, firmanın son yıllarda tanıttığı en güçlü ve iddialı spor araçlar arasında yer alıyor. Hatırlamak adına modelin kalbindeki 7.650 rpm devir çevirebilen 5.2 litrelik süperşarjlı V8 motor 815 beygir güç ve 900 Nm tork üretiyor. 325 km/s hıza ulaşabilen model, seri üretime alınacak en güçlü Mustang konumunda bulunuyor. Gücü yola sekiz ileri çift kavramalı “transaks” şanzımanla aktaran GTD, hidrolik olarak ayarlanabilen amortisörler ve yaylara, özel arka süspansiyon sistemine, çok güçlü bir Brembo imzalı karbon seramik fren altyapısına ve karbon fiber tahrik miline sahip.