Porsche, geçtiğimiz yılın Eylül ayında konsept model olarak tanıttığı Mission E üzerinde kullandığı teknolojiyi geliştirerek, elektrikli Formula serisinin tedarikçisi olmayı hedefliyor.
Porsche’nin 2015 Frankfurt Otomobil Fuarı’nda kullanıcılar ile buluşturduğu tamamen elektrikli modeli Mission E ile ilgili yeni gelişmeler yaşanıyor. Mission E, elektrikli motoruyla 600 beygirlik güce sahip. 3,5 saniyede saatte 100 kilometre hıza ulaşabilen Mission E’nin maksimum sürati ise 250 km/s. Mission E’nin tanıtıldığı dönemde bu teknik değerleri dışında en çok ilgi görenler şarj ve menzil değerleriydi. Dahilinde bulunan 800 voltluk turbo şarj sistemi sayesinde otomobil, 15 dakikada yüzde 80 şarj oranına ulaşabiliyordu. Mission E’nin menzili ise tek sarj ile 500 km gibi bir hız otomobili için oldukça iyi bir değer olarak dikkat çekmişti. Porsche, geride kalan bu süre içerisinde tüm Volkswagen grubu için elektrik teknolojisini geliştirmek adına yoğun mesai harcadı.
2014 yılında yarış takvimine başlayan Formula E‘de kullanılan batarya teknolojisi günümüzde Williams ekibi tarafından geliştirilip tedarik ediliyor. Porsche, Mission E üzerinde kullandığı teknolojiyi geliştirerek, tedarikçi yelpazesine dahil olmayı hedefliyor. Motorsport.com Porsche’nin, Uluslararası Otomobil Federasyonu (FIA) ile şimdiden 2018‘in tedarikçisi olmak için görüşmeler içerisinde olduğunu yazdı. Marka için bu noktaya ağırlık verilmesinde Porsche 919 Hybrid modelinin Dünya Dayanıklılık Şampiyonası‘nda kazandığı başarının büyük etmen olduğu görüşü hakim. Geçtiğimiz günlerde Jaguar‘ın da Formula E için Panasonic ile birlikte teknoloji geliştirme ortaklığına gideceğini açıklaması ile beraber Porsche’yi de bu organizasyon dahilinde görmek rekabeti ve seyir zevkini oldukça arttıracak gibi gözüküyor.