Önümüzdeki 5 yıllık planlama içerisinde karşımızda görmeyi beklediğimiz BMW i6, performans odaklı dinamiklerle farklı bir kitleyi çekecek.
Yeni dönem elektrikli otomobil piyasasındaki rekabete iX3 ve i4 modelleri üzerinden giriş yapacak olan BMW cephesinde hazırlıklar devam ediyor. Geçtiğimiz günlerde iX3’ün gelişmeleri üzerinden gündemimize gelen bu çalışmaların son kullanıcıya ulaşacak hallerini 2021‘ye kadar görmeyi bekliyoruz. Kısa vadeli planlama kapsamındaki bu modellerin sonrasında da diğer üreticilerde olduğu gibi dönüşüm sürecinin farklı sınıflara yansıması da devam edecek. Şimdilik bununla ilgili bir detay verilmese de, Porsche Taycan ve Audi e-Tron GT baz alındığında sportif sınıf için de adımların atılması çok da şaşırtıcı olmayacak. Autoblog tarafından gündeme getirilen detaylar ise BMW’nin i6 ile bu sınıfa giriş yapabileceğine dair önemli bilgiler ortaya koyuyor.
Tasarım noktasında 8 Serisi Gran Coupe formatlarının merkeze alınacağı söylenen i6 için kaynaklardaki bilgiler teknik detayları da içerisinde barındırıyor. 2024 yılında asfalta ineceği söylenen modelin performans dinamiklerini karşılaması adına üzerinde en az iki adet elektrik motoru taşıması da elzem. Bekletiler ise bu iki motorlu kombinasyonun ortaya yaklaşık 540 beygir güç çıkartması yönünde. M versiyonununda beklenildiği i6’nın bu seviyesi ise bizleri 680 beygir seviyelerine kadar selamlayabilir. Detaylar arasında üzerinde konuşacağımız son parça ise menzildeki beklentiler. 90 kWh kapasiteli giriş seviyesi paketle 560 kilometre menzil kat edebileceği rapor edilen aracın üst pakette ise 120 kWh ile 700 kilometreyi görmesi bekleniyor. Görsellerde yer verdiğimiz Vision i Dynmamics konseptinin de rol üstlenebileceği projenin nasıl bir evrilme sürecinde olacağını süreç gösterecek.
Taycan çarpışma testi