Frankfurt’ta gerçekleştirilen etkinlik kapsamında gösterimi yapılan prototip model, her geçen gün yaklaşan Porsche modelini daha yakın hissettiriyor.
İlk elektrikli modeli Mission E üzerinde yoğun bir çalışma yürüten Porsche, elektrikleşme sürecinde oyuna yeni oyuncular da hazırlamayı ihmal etmiyor. Geçtiğimiz günlerde kamuflajlı olarak kameralara yakalanan Mission E ile gündeme gelen marka, Stuttgart‘ta düzenlenen Elektriki Araç Sempozyumu etkinliğine prototip bir versiyonla katılım sağladı. 718 tabanı üzerinde geliştirilen Cayman E-Volution isimli tamamen elektrikli prototip araç 918 Spyder‘ın ardından özlediğimiz Porsche rakamlarını sunan elektrik üniteli model olmaya aday. Prototipinde menzil değeri konusundaysa çok fazla heyecanlanmamakta fayda var.
0’dan 100’e hızlanmasını 3,3 saniyede tamamlayabildiği açıklanan Cayman E-Volution prototipin menzil değeri 200 kilometre olarak teknik değer tablosuna yansıyor. Mission E’de olduğu gibi yüksek hızlı şarj desteğine yer verilen aracın bataryaları 15 dakika gibi kısa bir sürede yüzde 80 doluluk oranına erişebiliyor. Organizasyon kapsamında Cayman E-Volution’ın yanı sıra, ADS-TEC ortaklığıyla geliştirdiği akümülatör tabanlı hızlı şarj sistemini de ilk kez sergileyen Porsche, 320 kW‘a kadar ulaşabilen şarj kapasitesiyle Volkswagen grubunda üstlendiği öncü rolün hakkını fazlasıyla veriyor. En azından yakın dönemde üretime geçmesi pek mümkün gözükmeyen Cayman E-Volution projesini ileriki bir tarihte farklı bir kimlik veya altyapıyla görebiliriz. 2020 yılı yaklaşıkça bu gibi haberleri çokça alacağımıza hiç şüphe yok.