reklamı kapat

POPÜLER

Mercedes-Benz

Premium segmentte 2024’ün lideri olan Mercedes-Benz, 2025’te Türkiye’ye getirilecek bazı yeni araçları paylaştı

2024’te birden fazla rekora imza atan Mercedes-Benz, 2025’te Türkiye’ye getirilecek bazı yeni araçları paylaştı.

Premium segmentte 2024’ün lideri olan Mercedes-Benz Türkiye, bugün yaptığı resmi açıklamada ilk olarak şunları aktardı: “Arka arkaya satış rekorları kıran Mercedes-Benz, otomotiv sektöründe satışlarını bir önceki yıla göre yüzde 22 artırarak 2024’ü 29 bin 967 adet otomobil satışı ile kapattı. Elde edilen bu büyüme ile Türkiye, global ülke sıralamasındaki yükselişini sürdürerek 11’inci sıraya çıktı. Üst üste 3’üncü yılda da premium segment liderliğini sürdüren Mercedes-Benz, 2025’e de otomobil satışlarını artırarak girdi ve ocak ayında satışı gerçekleşen 1.921 araçla bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 12’lik bir büyüme kaydetti. Hafif ticari araçlarda da yıl başında belirlenen hedef aşılırken 2024, en çok Sprinter ve Vito satılan yıl oldu.”

Mercedes-Benz Otomotiv İcra Kurulu ve Otomobil Grubu Başkanı Şükrü Bekdikhan, “2025 yılının markamız adına öne çıkan başlıklarında elektrifikasyon, teknoloji, performans ve modern lüks yer alıyor. Üst düzey lüksün ve zarafetin yeni tanımı olan Mercedes-Maybach SL 680 Monogram Serisi’ni sınırlı sayıda Türkiye’ye getirmeyi planlıyoruz. 3. çeyrekte satışa sunmayı planladığımız ve elektrikli mobilite vizyonumuzu yansıtan, tamamen elektrikli yeni CLA, Mercedes-Benz Modüler Mimari (MMA) platformuyla geliştirilen ilk seri üretim model olarak pazarda yerini alacak.

Tek şarjla 750 km’nin üzerinde bir menzil hedefleyen bu model, Mercedes-Benz olarak sunduğumuz en akıllı otomobil olacak. Yeni CLA’nın içten yanmalı versiyonunu da 4. çeyreğin sonuna doğru Türkiye’de satışa sunmayı hedefliyoruz. Performans ve lüksün kusursuz buluşması olarak tanımladığımız yeni AMG GT 63 PRO 4MATIC+ da bu seneki yeni modellerimiz arasında yerini alacak” dedi ve müşteri odaklı yaklaşımlarını sürdürerek, yenilikçi ürünler ve sürdürülebilir mobilite vizyonlarıyla sektöre yön vermeye devam edeceklerinin altını çizdi.

Mercedes-Benz Otomotiv Otomobil Grubu Satış ve Pazarlama Direktörü Dr. Nadine Adam, “2024 yılında pazar payımızı artırarak toplam binek otomobil pazarında yüzde 3,1’lik bir paya ulaştık ve premium segmentteki liderliğimizi sürdürdük. Önceki yıllarda olduğu gibi en çok tercih edilen modelimiz C-Serisi oldu. Segment liderliği açısından S-Serisi, E-Serisi, C-Serisi, GLC, GLB ve CLA modellerimizle en iyi performansı sergilerken elektrikli dönüşümümüz de devam ediyor. Türkiye’de sattığımız her 6 araçtan 1’i elektrikli. 2024 yılında en çok satan elektrikli modelimiz yine EQB oldu. Üst sınıf araç satışlarımız da 2023 yılına kıyasla yüzde 26 oranında arttı. İçten yanmalı G-Serisi en çok satan aracımız oldu.” diyerek hedeflerinin 2025 yılında elektrikli araçların payını daha da artırmak olduğunu söyledi.

Mercedes-Benz haberleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Etkileyici görünen elektrikli motosiklet konsepti: Zero SR-X