Yurt dışında düzenlenen özel bir sürüş etkinliğinde basın mensuplarına prototip olarak sunulan 2019 SEAT Tarraco, kendine has iddialara sahip.
Kendi tarihi içerisinde son dönemlerde gerçekleştirdiği gibi yeni bir sayda açma hazırlığında olan SEAT, Volkswagen grubunun diğer üyelerinde gördüğümüz bir çeşitlenme içerisinde. SUV sınıfına olan ilginin getirisiyle başlayan bu dipsiz kuyuda hemen her sınıf için elimizde adını ilk defa duyduğumuz modeller mevcut. İspanyol markanın Ateca ve Arona ile kullanıcılarla buluşmasının ardından şimdi de bizleri 7 kişilik kullanım hacmiyle ürün gamının en tepesine yerleşecek olan Tarraco bekliyor. Markanın resmi kaynakları tarafından ipucu verme sürecinin bir süre önce başladığı model, prototip versiyonuyla yurt dışında yollarda. Ekim ayında kapılarını açacak olan Paris Otomobil Fuarı‘nda sahne almasını beklediğimiz Tarraco, düzenlenen özel bir etkinlikle bazı kaynakların değerlendirmesine sunuldu. Bununla birlikte öne çıkan özellikleriyle ilgili ilk bilgiler ve beklentilerin ne yönde olması gerektiği de yavaş yavaş netleşmeye başlıyor.
Tarraco’nun öne çıkan özelliklerinden önce kimlerle rakip olacağını bilmek gerekiyor. Ailenin içinden örnek vermek gerekirse, Volkswagen Tiguan Allspace ve Skoda Kodiaq‘ı bu anlamda öne sürebiliriz. SEAT’ın kendi otomobilini diğerlerinden ayırdığını düşündüğü en önemli nokta sportiflik diyebiliriz. MQB platformu üzerine geliştirilen Tarraco’nun direksiyon tepkileri, şasi dinamikleri ve kıvrak yapısıyla öne çıkacağına dair çok ciddi bir inanç söz konusu. Karşımızda 7 kişilik büyük bir SUV olduğu için, bu noktaların ön plana çıkartılabiliyor olması bizce kesinlikle takdir etmeye değer. Tabi ki bunu ancak Türkiye’ye geliş süreciyle birlikte deneyimlediğimiz zaman net bir şekilde aktarabileceğiz.
Prototip versiyonunda 19 inç‘lik jant seti ve standart süspansiyon kitiyle karşımıza çıkan Tarraco’da opsiyonel olarak adaptif süspansiyonların da tercih edilebilecek olması güzel bir detay. Kaputunun altında 150 beygir güç üreten TSI motor ve 6 ileri manuel şanzımanla görünen modelin 0’dan 100’e hızlanması için 9,7 saniyeye ihtiyacı var. Bu motorun Tarraco’ya yetip yetmeyeceğini düşünenler için, ilk aşamada gelen bilgilerin olumlu yönde olduğunu da söyleyebiliriz. Tabi ki dileyenler 190 beygir güç üreten 2.0 litrelik dizel üniteyi de tercih edebilecek. Bu seçenekle birlikte işin içerisine 4×4 sisteminin ve 7 ileri DSG‘nin de girdiğini belirtmeden geçmeyelim.