Yaklaşık beş ay önce seçenekler arasında dahil edilen ünitenin ardından kendisini yeni ve bir hayli olumlu bir seçenekle donatılmış halde bulan Opel Grandland X’in kitlesini genişleteceğine hiç şüphe yok.
Son dönemlerde gerçekleştirilen fuarları tanıtılacak yeni bir model olmadığından ötürü es geçmeyi tercih eden Opel, son olarak ailesine Corsa’nın GSi modelini eklemişti. PSA satın almasının ardından motor aktarımlarının da yavaş yavaş kendisini göstermeye başladığı bu süreç içerisinde, artık elimizde örnek sayımızı artırmamıza vesile olacak yeni bir gelişme var. 2017’nin son günlerinde 2.0 litrelik dizel motor ve 8 ileri otomatik şanzıman opsiyonunu getirdiği Grandland X’yi yine gündemine alan Opel, bu kez PSA grubundan çok daha olumlu fazla kitleye erişme potansiyeli olan bir transfer gerçekleştiriyor. Peugeot 308 başta olmak üzere son nesil PSA modellerinde gördüğümüz 1,5 litrelik dizel motor üzerinden gerçekleştirildiğini gördüğümüz bu önemli takviyeyle, vergi konusunda hatırı sayılır bir avantaj potansiyel alıcıları bekliyor olacak.
Dört silindirli bir yapıda olan motor seçeneği meraklılarının önceden hatırlayabileceği üzere 130 beygir güç ve 300 Nm tork gibi hiç de fena sayılmayacak değerler üretebiliyor. Burada, maksimum torkun 1.750 devir gibi giriş seviyelerinde verilebiliyor olması da kullanım sırasında farkını hissettirecektir. 6 ileri manuel ve opsiyonel olarak 8 ileri otomatik şanzımanla kombin edilebileceği açıklanan motorun NEDC verilerine göre tabloya yansıtılan tüketim değerleri de hiç fena sayılmaz. Bu bölüme baktığımızda manuel şanzıman kombinasyonuyla 100 kilometrede 4,1 litre civarında gezindiği söylenen Grandland X’te otomatik şanzıman ayağında bu durum 3,9 litreye kadar gerileyebiliyor. Önümüzdeki yıl içerisinde Opel’in hibrit olarak satışa sunulacak ilk modeli de olması beklenen Grandland X’in yolcuğu kısa süre içerisinde yeni sapaklarla kesişecek.