İpuçlarının ardından beklediğimiz detaylarıyla bizleri yanıltmayan 2019 Audi Q3, markasının tasarım dönüşümünü başarıyla temsil edecek.
Kompakt SUV sınıfına son dönemler dahil olan Volvo XC40 ve BMW X2 gibi isimler rekabet katsayısında işi başka noktalara taşınacağının sinyallerini verdi. Özellikle Volvo gibi önemli bir ismin sınıfa dahil olmasının diğer üreticiler için anlamı fazlasıyla büyük. BMW X1’in de içerisinde bulunduğu pastadan pay kapma mücadelesinde en eski modellerden birisi olarak elimizde Audi Q3 görünüyordu. Ta ki bugüne kadar. SUV ürün gamının en üst noktasına yerleştirdiği Q8 ile yeni nesil tasarım ve teknoloji dilini yansıtmaya devam eden Audi, yeni jenerasyon Q3’te de bu yapıyı karşımıza çıkartıyor. Oldukça başarılı şekilde tepe noktadan buraya aktarılan çizgilerle birlikte karşımıza çok daha üst sınıf havaya sahip bir model çıkartılmış durumda. 2019 model yıllı Q3’ün kapılarını açıp içeriye girdiğimizde de son nesil tüm ekipmanların varlığını görmek de beklentilerimizin yanılmadığı noktalardan birisi oldu.
Q3’ün tasarım bazında en öne çıkan parçaları diğer modellerde olduğu gibi ön bölümde yer alan ızgara. Cepheye komple hakim olan bu ızgarayla birlikte yine özgün havalandırma girişleri ve LED ışıklandırma grubunun karakterin temel parçaları olduğunu söyleyebiliriz. Arka bölümde bir önceki jenerasyonda olan yapının yapısından da faydalanan Audi, Q8 ve Lamborghini Urus’tan anımsadığımız stop tasarımını burada da uyguluyor. Gövdedeki çizgilerle birlikte Q3’ün daha üst sınıf görünmesini etkileyen diğer unsur da ebetsal büyümeler. Baktığımızda aracın yaklaşık uzunluk bazında yaklaşık 10 santimetre, aks mesafesi bazında ise 7,6 santimetre uzadığını görüyoruz. Tabi ki bu iyileşmeler içeride de bizlere ek kullanım alanı olarak geri dönüyor.
Yeni jenerasyon Q3’ün Avrupa pazarındaki satış sürecinde bizleri dört farklı motor seçeneği karşılayacak. Üç tanesi benzinli bir tanesi ise dizel olan bu dağılımda giriş seviyesini 1,5 litrelik makine üstleniyor. 150 beygir güç ve 250 Nm tork üreten silindir kapatma teknolohisine sahip bu ünite Q3’ü şüphesiz çok daha ulaşılabilir hale getirecek. Yapılan açıklamaya göre bu motor 7 ileri çift kavrama şanzıman veya 6 ileri manuel ile satın alınabilecek. Benzinli cephenin ikinci ayağında ise 2.0 litrelik yine turbo ünite yer alıyor. Bu motor 190 beygir güç-320 Nm tork veya 230 beygir güç-350 Nm tork kombinasyonlarıyla tercih edilebiliyor. Şanzıman konusunda yine iki seçenek sunan Audi, Quattro dört tekerlekten çekiş sistemini de bu noktadan itibaren devreye sokuyor. Dizel ayağında ise 2.0 litrelik makine var. Kullanıcılar burada ilk aşamada 150 beygir güç 340 Nm torkluk değerleri satın alabiliyor. İleriki vadede ise 190 beygirlik dizel versiyon da aileye katılacak. Kasım ayı itibarıyla Avrupa pazarında kademeli olarak satışa sunulması beklenen Q3’ü 2019 içerisinde Türkiye’de göreceğiz.