QuantumScape, elektrikli otomobiller için hazırlanan katı hal pili çalışmalarında önemli bir kilometre taşını daha geride bıraktı.
Günümüzde birçok elektrikli otomobil modeli oldukça iyi menzil değerleri sunuyor. Ancak bu bir başlangıç ve katı hal pilleri ile çok daha fazlası yolda bulunuyor. Gelecekte lityum-iyon pillerin yerini alacak bu piller üzerinde çok uzun zamandır BMW, Ford, QuantumScape, Solid Power, Toyota ve Samsung gibi isimler aktif olarak çalışıyor. Lityum-iyon pillerden daha güvenli olan ve mevcut çözümlerden daha yüksek enerji depolayabilen bu yeni nesil pil teknolojisi, daha uzun süre kullanım süresi sağlıyor ve zorlu şartlara da çok daha dayanıklı. Alanda devrim yaratması beklenen katı hal pilleri, lityum iyon pillerden birim alanda daha fazla enerji depolayabiliyor olmasıyla 800-900 km gibi menzilleri standart hale getiriyor. Bu alanı bugün gündemde getiren isim QuantumScape oldu, firma, geliştirdiği Alpha-2 hücreli katı hal pili prototiplerini test etmeleri için bazı üreticilere göndermeye başladı. İlk ticari katı hal pilinin QSE-5 olacağı aktarılan ve o konuda da çalışmalar yapan marka, halen ticari çıkışa hazır değil ancak ticari ortaklar üzerinden yapılan testler sayesinde bunu yapacak ilk isim olacak gibi görünüyor.
Bu alanda elbette başka isimler de var. Örneğin katı hal pili tarafında en çok patente sahip şirket olduğu açıklanan Toyota, geçtiğimiz yılın sonunda öğrendiğimiz kadarıyla pazara tam 1.200 menzil sunacak elektrikli otomobiller çıkarmak adına katı hal pili odaklı büyük çalışmalar yapıyor. Bu gerçekten güzel bir haber ancak firma henüz bu altyapının ya da araçların ne zaman hayatımıza gireceğini söylemiyor ya da söyleyemiyor. Şimdilik sadece, “Katı hal pili temelli elektrikli araçlarımızı birkaç yıl içinde piyasaya süreceğiz.” açıklaması geçiliyor, bahsi geçen pilin sadece 10 dakikada doldurulabileceği söyleniyor.
Toyota bundan önce sürpriz bir duyuru yapmış ve çok önemli olan katı hal pillerini seri üretime almak adına Japon enerji şirketi Idemitsu Kosan ile ortaklık kurmuştu. Maalesef bu ortaklığın meyveleri hemen toplanmayacak, üç aşamalı planda her şey istendiği giderse 2027 ya da 2028 sonrasında elektrikli otomobiller için seri olarak katı hal pilleri üretilmeye başlanacak. Idemitsu’nun katı hal pilleri üzerinde 2001’den bu yana, Toyota’nın ise 2006’dan bu yana çalıştığı aktarılıyor.