Otomotiv Distribütörleri Derneği‘nden açıklanan verilere göre Türkiye otomobil sektörü kan ağlamaya devam ediyor. Öyle ki bazı lüks otomobil modellerinin satışları sadece 1 adette kaldı.
Kur oranlarındaki artışlar geçtiğimiz seneden itibaren otomobil fiyatlarına direkt olarak yansıdı. Çoğu otomobil modeli fiyatını neredeyse ikiye katladı. Tahmin edeceğiniz üzere bu durum satışlara da hızlı bir şekilde etki etti. Yapılan ÖTV indirimlerinin ardından yangın bir nebze söndürülse de geçtiğimiz yılın aynı ayına göre yüzde 50 oranında kritik bir düşüş yaşanmıştı. Bu üzücü düşüş sadece halkın genelinin erişebildiği ortalama araçlar için de olmadı. A, B ve C sınıfı araçları bir kenara bıraktığımızda lüks (E) ve ultra lüks (F) segmentindeki satışlar da oldukça kötü durumda. Geçen yılın aynı ayı itibariyle 8 bin 144 lüks otomobil satılırken, bu yılın aynı döneminde 3 bin 346 adet satış gerçekleşti. Bu durum E segmenti için neredeyse yüzde 60’lık bir kayıp anlamına geliyor. Bahsedilen segmentte Mercedes-Benz E Serisi 774 adet ile en çok satılan model oldu. Lexus RC, Mercedez-Benz E Estate gibi bazı modeller ise sadece bir adet satıldı.
Uygulamanın sonra ermesiyle birlikte bizleri yüzde 35 olan ÖTV miktarının yüzde 50‘ye dayanması sonucu karşılıyor. Fiyatı 120.000 TL ve üzeri olan araçlar içinse bu rakam yüzde 45’ten yüzde 60 seviyesine çıkmış durumda. Genele bakıldığında ise ortalamada yüzde 10 civarında fiyat artışları etiket fiyatlarında karşımıza çıkacak. Bu da 100.000 TL fiyat biçilen bir otomobil için vergilerle birlikte neredeyse 180.000 TL‘ye uzanan satış fiyatı anlamına geliyor. Elbette bu rakamlar lüks ve yüksek motorlu araçlarda katlanarak seyretmeye devam edecek. Her zam sürecinde olduğu gibi sıfır araçlara paralel olarak ikinci el piyasası için de bizleri yükselen bir fiyat eğrisi bekliyor. Hurda teşvikinin devam ettiğini belirtmeden geçmeyelim. Konuyla ilgili olarak adım atıp atılmayacağını hep birlikte göreceğiz.
Elektriğin gücü araziye taşınıyor; karşınızda Extreme E serisi ve 512 beygirlik Odyssey 21