reklamı kapat

POPÜLER

Razer

RAZER, yapay zeka destekli WYVRN oyun ekosistemini tanıttı

Donanım dünyasının en büyük isimlerinden RAZER, yapay zeka destekli WYVRN oyun ekosistemini tanıttı.

Bu konuda şirketten yapılan açıklamada detaylı olarak şunlara yer verildi: “Razer, oyun geliştiricilerin üretim süreçlerini yeniden şekillendirmelerini sağlamak ve en iyi, en sürükleyici oyun deneyimlerini sunmak amacıyla tasarlanan WYVRN platformunu tanıttı. WYVRN, oyun geliştiricilerine ileri seviye yönlü dokunsal hisler, Razer’ın özelleştirilebilir yapay zeka yetenekleri, Sensa HD Haptics sürükleyici deneyimleri, oyun içi olaylarla senkronize olan canlı RGB Chroma aydınlatma efektleri ve oyuncuları 3D ses ortamına tamamen dahil eden THX Spatial Audio+ teknolojisi gibi özellikler sunuyor. Platform ayrıca Unreal Engine ile kusursuz entegrasyon sağlayarak geliştiricilerin tek bir SDK ile geleceğin oyunlarını tanımlayacak ürünler ve deneyimler oluşturmasını mümkün kılıyor.

Razer Yazılım Başkan Yardımcısı Quyen Quach, WYVRN hakkında şu açıklamayı yaptı: “WYVRN, Razer’ı yapay zeka destekli oyun dünyasının öncüsü haline getiriyor. Hem oyuncuları hem de geliştiricileri geleneksel sınırları aşan yapay zeka araçlarıyla güçlendiriyoruz. Amacımız, oyun deneyimlerini geliştirmek ve geliştirme süreçlerini hızlandırmak. Bu, geliştiricilere en yenilikçi ve sürükleyici oyunları yaratmaları için sağladığımız kaynakların yalnızca başlangıcı.”

WYVRN, geliştirme süreçlerini hızlandırmak, yaratıcılığı artırmak ve oyuncu deneyimlerini üst seviyeye taşımak için tasarlanmış kapsamlı bir ekosistem. WYVRN ekosistemi dört temel teknoloji sütunu üzerine inşa edildi: Razer AI Tools, Sensa HD Haptics, Razer Chroma RGB ve THX Spatial Audio+. Bu güçlü altyapı sayesinde geliştiriciler, yaratıcı sınırlarını zorlayabilir, projelerini geleceğe hazırlayabilir ve oyun endüstrisinde rekabet avantajı elde edebilir.

Razer AI Tools, Razer AI Game Copilot ve Razer AI QA Copilot gibi araçlarla oyuncu deneyimini ve oyun geliştirme sürecini dönüştürmeye yardımcı olur. Oyun içi rehberler sunarak, gerçek zamanlı e-spor koçluğu sağlayarak ve oyun geliştiricilerin QA (Kalite Güvencesi) test süreçlerinin verimliliğini artırmasına olanak tanıyarak oyun deneyimlerini geliştirir. Bu sayede geliştirme maliyetlerini düşürür ve oyunların piyasaya sürülme süresini kısaltır.

-Razer AI Game Copilot

CES’te Project Ava olarak tanıtılan Razer AI Game Copilot, oyuncular için özel olarak tasarlanmış akıllı bir asistan ve artık doğrudan oyunlara entegre edilebiliyor. Gerçek zamanlı uzman tavsiyeleri, oyun rehberleri, ayarlanabilir etkileşim seviyeleri ve daha fazlasını sunma yeteneğine sahip olan Razer AI Game Copilot, oyuncuların geleneksel oyun anlayışının ötesine geçmesini sağlayarak, sürükleyici ve etkileşimli eğlencenin geleceğini tam anlamıyla deneyimlemelerine olanak tanıyor. Oyun severler ister yüksek riskli e-spor maçlarıyla mücadele ediyor, ister rekabetçi olmayan oyunlarda karmaşık zorlukları aşmaya çalışıyor olsunlar, Razer AI Game Copilot ile gelişmiş destek sağlayabilirler.

-Elite Esports Coaching

Oyuncular, rekabetçi oyunlarda gerçek zamanlı analizler sayesinde meta stratejileri ustalıkla öğrenebilir. Bu analizler, önde gelen e-spor takımları ve profesyonel oyunculardan elde edilen oyun verilerine dayanmaktadır. Oyuncular, kişiselleştirilmiş maç sonrası özetler ile performanslarını inceleyebilir ve analiz edebilir. Bu özetler,     önemli hamleleri ve geliştirilmesi gereken alanları vurgulayarak oyuncuların kendilerini geliştirmelerine yardımcı olur.

-Özelleştirilmiş Rehberlik ve Oyun Kılavuzları

Rekabetçi PvP oyunları için Razer AI Game Copilot, maç öncesi ve sonrası analizler, uygulanabilir içgörüler ve performans geri bildirimleri sunarak oyuncuların yeteneklerini geliştirmelerine ve oyun deneyimlerini iyileştirmelerine yardımcı olur. Keşif odaklı veya tek oyunculu oyunlarda ise ince ipuçları ve yönlendirmeler sağlayarak oyuncuların     bulmacaları ve oyun içi engelleri aşmalarına yardımcı olur, ancak keşif heyecanını bozmadan deneyimi sürdürmelerini sağlar.

-Ayarlanabilir Etkileşim Seviyesi

Copilot’un etkileşim seviyesi tamamen özelleştirilebilir. Proaktif hatırlatmalardan ve uyarılardan, oyuncunun talebine bağlı olarak sunulan ipuçlarına kadar geniş bir yelpazede ayarlanabilir. Böylece, oyuncuların oyun tarzına uygun bir deneyim sunarak oyunun sürükleyiciliğini korumasını sağlar.

-Derinlemesine Oyun-Spesifik Zeka

Razer AI Game Copilot, zengin tür ve oyun spesifik verilerle eğitilmiştir ve desteklenen her oyunun detaylarını anlayacak şekilde tasarlanmıştır. İster e-spor oyunlarında strateji analizi yapsın, ister tek oyunculu oyunlarda rehberlik sağlasın, oyun içi deneyimi     geliştirmek için derinlemesine bilgi kullanarak oyunculara en iyi desteği sunar.

-Kesintisiz Arayüz Entegrasyonu

Razer AI Game Copilot, gerçek zamanlı ipuçları, rehberler ve analizleri göze batmayan bir ekran üstü katman (overlay) aracılığıyla sunar. Tüm önemli bilgilere anında erişim sağlanırken, oyuncuların oyundan çıkmadan veya alt-tab yapmadan kesintisiz bir deneyim yaşamasına olanak tanır.

-Özelleştirilebilir Deneyim ve Çok Dilli Destek

Razer AI Game Copilot, ses, kişilik ve çoklu dil desteği gibi seçenekler sunarak küresel bir oyuncu kitlesine uyum sağlar. Oyuncuların kendi oyun tarzlarına ve tercihlerine uygun şekilde en iyi performanslarını göstermelerine yardımcı olacak şekilde kişiselleştirilebilir.

-Donanım Optimizasyonları

Razer AI Game Copilot, oyun içi rehberlik sağlamanın ötesinde donanım performansına     dair içgörüler sunarak, oyuncuların sistemlerinden en iyi verimi alabilmeleri için ayarlarını ve yapılandırmalarını optimize etmelerine yardımcı olur.

-Razer AI QA Copilot

Razer, oyun geliştiricileri için gelişmiş, yapay zeka destekli bir kalite güvencesi (QA) çözümü olan AI QA Copilot’u tanıttı. Bu sistem, mevcut QA ekipleriyle entegre olarak hata tespit verimliliğini artırır ve oyunların piyasaya sürülme süresini kısaltır.

Test uzmanları oyun içeriğine odaklanabilir veya hataları manuel olarak işaretleyebilirken, Razer AI QA Copilot, otomatik olarak hataları, çökmeleri ve performans sorunlarını tespit ederek detaylı raporlar oluşturur. Bu raporlar, ekran görüntüleri, video kayıtları ve olay günlükleriyle birlikte eksiksiz bir şekilde sunulur

Unreal Engine için bir eklenti olarak tasarlanan ve bulut tabanlı çalışan AI QA Copilot, test süreçlerini hızlandırarak daha fazla hatanın tespit edilmesine yardımcı olur ve oyunların daha kısa sürede piyasaya sürülmesini sağlar.

-Oyun İçeriğine Duyarlı Hata Tespiti

Razer AI QA Copilot, oyun tasarımına dayalı olarak hataları otomatik olarak işaretleyerek kalite güvencesi (QA) ekipleriyle entegre çalışır ve test sürecinin     verimliliğini artırır. Hatalar gerçek zamanlı olarak takip edilir, böylece test uzmanları oyun içeriğine odaklanabilir veya beklenmeyen mekanikleri manuel olarak not edebilir.

-Otomatik Rapor Oluşturma

Test oturumunun ardından, QA Copilot tarafından tespit edilen tüm hataları içeren ayrıntılı bir oyun testi raporu oluşturulur. Bu rapor, otomatik olarak kaydedilen video     klipleri ve belirlenen hatalara ait davranışları da içerir. Ayrıca, hataların yeniden     üretilmesine yönelik olası adımları sunarak geliştiricilerin hızlı müdahale etmesine olanak tanır.

-Kesintisiz Entegrasyon

Unreal Engine, Unity ve C++ tabanlı özel oyun motorları için bir eklenti olarak sunulan AI QA Copilot, mevcut çalışma akışınıza doğrudan entegre olur. Bu sayede tespit edilen  sorunların hızlı ve etkili bir şekilde çözülebilir görevlere dönüştürülme sürecini kolaylaştırır.

-Performans Metriklerinin Takibi

Razer AI QA Copilot, kare hızı (FPS), bellek kullanımı ve yükleme süreleri gibi kritik  performans verilerini izleyerek, geliştirme sürecinin erken aşamalarında performans darboğazlarını belirlemeye ve gidermeye yardımcı olur.

-Önceden Hazırlanmış Tür Şablonları

Razer AI QA Copilot, farklı oyun türlerine özel olarak tasarlanmış hazır şablonlar kullanarak, manuel betik yazma ihtiyacını azaltır. Bu sayede, QA test süreçlerinin daha hızlı ve zahmetsiz bir şekilde kurulmasını sağlar.

-Razer, Side ile İş Birliği Yapıyor

Razer ve 30 yılı aşkın QA (Kalite Güvencesi) deneyimine sahip küresel oyun geliştirme ve hizmet sağlayıcısı Side, yeni Razer AI QA Copilot’un QA süreçlerini hızlandırmak amacıyla kullanılması için bir Mutabakat Zaptı (MoU) imzaladı. Bu iş birliği kapsamında, Razer AI QA Copilot, Side’ın bünyesindeki küresel QA ekiplerine entegre edilerek test süreçlerinin verimliliğini artırmaya yardımcı olacak.

Razer, yarış simülasyonları için önde gelen haptik platformlarından biri olan SimHub ile iş birliği yaparak Sensa HD Haptics teknolojisini Assetto Corsa EVO gibi 80’den fazla yarış oyununa entegre ettiğini duyurdu. Önde gelen oyun geliştiricileriyle yapılan ortaklıklar ve 100’den fazla oyuna entegrasyon sayesinde oyuncular, Razer Sensa HD Haptics’in son derece gerçekçi dokunsal geri bildirimleriyle oyun deneyimlerini derinleştirebilirler.

İlk olarak CES 2025’te tanıtılan Yeni Nesil Razer Chroma RGB, geliştiricilere yeni 3D reaktif aydınlatma efektleriyle oyuncu deneyimini daha da sürükleyici hale getirme imkanı sunuyor. Yeni hacimsel Chroma teknolojisi, geliştiricilerin oyun içi olaylara gerçek zamanlı olarak tepki veren dinamik aydınlatma efektleri oluşturmasını sağlıyor. Böylece oyuncular görsel açıdan tamamen oyun dünyasına dalabilir. Aynı zamanda, ayrıntılı ışıklandırma kontrolü sunarak nefes kesici oyun ortamları oluşturmayı ve oyuncuların aydınlatmayı kişiselleştirmesine olanak tanıyor.

Razer, WWISE için THX Spatial Audio+ eklentisini tanıtarak kulaklıklar üzerinden 7.1.4 THX sürükleyici ses desteği sunuyor. Bu teknoloji, gerçekçi 3D ses ortamları oluşturarak oyuncuların ses kaynaklarını hassas bir şekilde konumlandırmasını sağlar, böylece farkındalık ve oyun içi sürükleyicilik önemli ölçüde artar. Ayrıca, THX Alliance for Open Media’nin Immersive Audio Metadata Format (IAMF) standardını destekleyerek yeni nesil ses teknolojileriyle geleceğe yönelik uyumluluk sağlar.

Geliştiricilere sağlanan desteği daha da güçlendiren WYVRN SDK, Unreal Engine 5.5 ile doğal olarak entegre edilmiştir. Unreal Engine 5.5 kullanıcıları, WYVRN teknolojilerini doğrudan Unreal Editor üzerinden etkinleştirerek, çalışma akışlarını kolaylaştırabilir ve gelişmiş özellikleri minimum çaba ile uygulayabilir. Bu entegrasyon, karmaşık kodlama gereksinimlerini ortadan kaldırarak, geliştiricilerin yaratıcı vizyonlarına odaklanmasını ve geliştirme sürecini hızlandırmasını sağlar.

WYVRN Ekosisteminin tanıtımı, Razer’ın yapay zeka destekli oyun devriminde lider olma konusundaki kararlılığını ortaya koyuyor. Bugün itibarıyla yaklaşık 55.000 geliştirici Razer’ın SDK’larını kullanıyor ve birçok geliştirici, oyuncu deneyimlerini geliştirmek, oyun geliştirme süreçlerini optimize etmek ve oyun teknolojisini ileriye taşımak için bu yapay zeka araçlarını benimsemekle ilgileniyor.”

RAZER yanında bu da ilginizi çekebilir: Etkileyici görünen elektrikli motosiklet konsepti: Zero SR-X