Reels güncellemesi yapan Instagram, Barcelona üzerinde çalışmaya devam ediyor. Firma yeni uygulamasında “Barcelona” kod adını kullanıyor.
Instagram, TikTok’tan aldığı “Reels” formatını geliştirmeyi sürdürüyor. Bugün burada bir güncelleme yapan Meta şirketi, artık kişilere Reels’lerde kullanılan trend müzikleri ve çıkartmaları hazırlanan özel sayfa üzerinden tek seferde gösteriyor. İçerik üreticileri maddi olarak desteklemek isteyenler için geçtiğimiz yıl içerisinde getirilen “hediye” sistemini daha fazla ülkeye (Avustralya, Kanada, Fransa, Meksika, Yeni Zelanda ve Birleşik Krallık) genişleten firma, yeni güncelleme ile beraber yerleşik Reels video editörünü de güncelliyor. Bu sayede artık Reels formatında paylaşılmak istenen videolar Instagram içerisinde daha rahat şekilde düzenlenebiliyor. Reels’lerin performansı hakkında içerik üreticilere daha detaylı bilgiler vermeye başlayan platform, artık Reels’lerin hesap büyümesine etkisini de açık olarak gözler önüne seriyor. Bu arada bugün Barcelona hakkında da bazı yeni bilgiler gündeme geldi. Uygulama kodlarını araştırarak henüz çıkmamış birçok yeni özelliği ortaya çıkaran Alessandro Paluzzi tarafından bulunan bu uygulama, çok yüksek ihtimalle direkt olarak Twitter alternatifi bir seçenek konumunda bulunuyor. Paluzzi’nin taze keşfine göre Barcelona yanında P92 kod adının da kullanıldığı uygulamadaki içerikler ya da başka bir deyişle post’lar, maksimum 500 karakter uzunluğunda olacak, toplu bir paylaşım akışındaysa maksimum 100 farklı post bulunabilecek. Hepsine ek olarak Paluzzi bir açıklama daha yapıyor ve yeni uygulama için “Bir daha asla görmeyeceğimizi düşündüğümüz bir şey, Barcelona’nın piyasaya sürülmesiyle geri dönebilir” diyor. Bunun ne olduğu henüz tam olarak bilinmiyor ancak yakında ortaya çıkması bekleniyor.
Meta’nın Twitter’a rakip olma konusunda bazı başka çalışmaları da var. Biliyorsunuz Meta çatısı altında şu an üç farklı ana sosyal medya platformu bulunuyor. Bunlar WhatsApp, Facebook ve Instagram. WhatsApp’ın odak noktası direkt olarak “anlık mesajlaşma”. Instagram ise fotoğraf odaklı doğmuş, daha sonra ise videoya ağırlık vermiş “görsel” odaklı bir sosyal medya platformu. Facebook ise “arkadaşları ve aileyi” odak noktaya alarak doğmuş bir sosyal medya platformu. Facebook hiçbir zaman Twitter’a bir direkt rakip olmadı, platformu her zaman daha çok “yakın çevreye” odakladı. Sağlam kaynakların elde ettiklerine göreyse Meta çalışanları ve yöneticileri şu an Twitter’a Instagram içerisinden alternatif olmak adına çalışmalar da yürütüyor. Sızdırılan görüşmelere bakılırsa firma ilk olarak Instagram’a “notlar” özelliği eklemeyi düşünüyor. Bu özellik sayesinde kişilerin uzun yazıları Instagram’da daha güzel şekilde paylaşabileceği düşünülüyor. Buna ek olarak firmanın Instagram’a Twitter benzeri bir sadece yazı odaklı akış bölümü eklemeyi düşündüğü de aktarılıyor.