Rekabet Kurumu, Trendyol hakkında soruşturma başlattı

11 Ekim 2021 15:14

Türkiye’nin en büyük alışveriş platformlarından Trendyol için Rekabet Kurumu inceleme sonrasında soruşturma başlattı.

Trendyol hakkında geçtiğimiz haftalarda Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’un ilgili maddelerinin ihlal edilip edilmediğinin tespiti amacıyla ön araştırma yapılmasına karar verilmişti.

Algoritmalar ve bilişim sistemlerinde yer alan veriler üzerinde yapılan yerinde inceleme sonucunda, Trendyol’un, hem 3’üncü taraf satıcıların satışlarına aracılık ettiği hem de TrendyolMilla, TrendyolMan ve TrendyolKids gibi kendi markalarının satıcısı olduğu aynı platform üzerinde, kendi ürünlerine haksız avantaj sağlayacak şekilde listeleme algoritmasına müdahale ettiği, kendi markalarının pazarlama stratejisinin oluşturulmasında pazaryeri faaliyetleri kapsamında elde edilen verileri kullandığı, yine algoritmaya yapılan müdahalelerle pazaryerinde satış yapan satıcılar arasında ayrımcılık yaptığı tespit edilmişti.

İşte bunun üstüne bir açıklama yapan Rekabet Kurumu, şirket hakkında bir soruşturma kararı verdi ve resmi sitesinde şunları açıkladı:

“DSM Grup Danışmanlık İletişim ve Satış Ticaret AŞ’nin (Trendyol) çevrim içi pazaryeri pazarındaki uygulamalarıyla 4054 sayılı Kanun’u ihlal ettiği iddiası üzerine yürütülen önaraştırma Rekabet Kurulunca karara bağlandı.

Önaraştırmada elde edilen bilgi, belge ve yapılan tespitleri 23.09.2021 tarihli toplantısında müzakere eden Rekabet Kurulu, bulguları ciddi ve yeterli bularak; 4054 sayılı Kanun’un 4. ve 6. maddesini ihlal edip etmediğinin tespitine yönelik olarak;  Trendyol ve aynı ekonomik bütünlük içinde yer alan diğer teşebbüsler hakkında soruşturma açılmasına, 21-44/650-M sayı ile karar verdi.”

Bu soruşturmanın ne sonuç vereceğini zaman gösterecek ancak firmaya bu konuda büyük bir ceza gidebilir.

Trendyol, ulaştığı değerlenme ile Türkiye’nin ilk decacorn’u olmuştu

Konu hakkında Trendyol tarafından yapılan açıklama tam olarak şöyleydi: “Türkiye’nin ilk “decacorn”u olarak, ülkemizi global arenada temsil etmekten mutluluk ve gurur duyuyoruz. Bu başarı için, bize gönülden bağlı 30 milyondan fazla müşterimize, yüzbinlerce satıcımıza ve ilk günden bu yana tutkuyla çalışan ekibimize yürekten teşekkürler!”

Decacorn, tam olarak 10 milyar dolar değerlenme üstüne çıkan şirketlere deniliyor. Elbette bu oldukça büyük bir rakam ve firmanın geleceği için büyük atılımlara işaret ediyor.

Platform Türkiye’de inanılmaz yüksek oranda kullanılıyor. Güncel bir araştırmaya göre Türkiye’de en çok kullanılan alışveriş sitesi Trendyol. Şirket, paylaşılan verilere göre Türkiye e-ticaret pazarının yüzde 27’sini elinde bulunduruyor.

İkinci sırada yer alan Hepsiburada yüzde 17’lik bir pazar payına sahip. Üçüncü sırada yüzde 9 pazar payı ile N11, dördüncü sırada ise yüzde 4 pazar payı ile Gittigidiyor yer alıyor. Listenin devamında ise karşımıza, Migros, Boyner, Lc Waikiki ve global alışveriş devi Amazon çıkıyor.

İlginizi Çekebilir

OPPO’nun Türkiye’de satılan akıllı saati

Paylaş