Yolda olan reklam destekli Netflix aboneliğinde bazı konularda sınırlamaya gidilecek. Bu süreçten iki detay netleşmiş gibi görünüyor.
Geçtiğimiz haftalarda detaylarına burada yer verdiğimiz ikinci çeyrek sonuçlarını açıklayan ve yine abone kaybettiği ortaya çıkan Netflix, bu düşüşü ve kayıpları daha ucuz fiyatı bulunacak reklam destekli abonelik ile engellemek istiyor. Halen tam olarak ne zaman çıkacağı belli olmayan bu yeni abonelik paketi, Netflix CEO’larından Ted Sarandos’un açıklamasına göre çıktığında normal paketlerde olan her içeriğe sahip olmayacak. En azından ilk aşamada birçok içeriğin standart paketlere özel kalacağı söyleniyor. Yeni gelen bilgilere göreyse reklam destekli abonelik satın alan kişiler, filmleri, belgeselleri ya da dizileri daha sonra izlemek için cihazlarına indiremeyecek. Bu açıdan ucuz pakette birçok kişinin özellikle uzun yolculuklar özelinde hoşuna giden çevrimdışı kullanım olmayacak, bunun için daha pahalı diğer paketlerin seçilmesi gerekecek.
Reklam destekli abonelik paketi için Netflix, yazılım devi Microsoft ile ortaklık yapacak. Bu konuda firma kendisi şunu aktarıyor: “Nisan’da tüketiciler için mevcut reklamsız temel, standart ve özel planlarımıza ek olarak yeni, daha düşük ücretli ve reklam destekli bir abonelik planı sunacağımızı duyurmuştuk. Bugün küresel reklam teknolojisi ve satış ortağımız olarak Microsoft’u seçtiğimizi duyurmanın memnuniyetini yaşıyoruz.
Microsoft, reklam destekli yeni hizmetimizi geliştirmek için birlikte çalışırken tüm reklam ihtiyaçlarımızı destekleme konusunda yeteneklerini kanıtlamış bir şirket. Daha önemlisi Microsoft zamanla hem teknoloji hem de satış alanında yenilikler yapma esnekliği de sundu. Üstelik üyelerimiz için güçlü gizlilik korumaları da sağlayacak.
Henüz ortaklığımızın ilk günleri ve yapmamız gereken çok iş var. Ama uzun vadeli hedefimiz net: tüketiciler için daha fazla seçenek ve reklamcılar için üstün, ortalamanın üzerinde bir televizyon markası deneyimi sunmak. Bu yeni hizmeti hayata geçirirken Microsoft ile birlikte çalışacağımız için heyecanlıyız.”