Facebook, bugün dünyanın dört bir yanındaki tüm markalar için Facebook Hikayeler’de de reklam uygulamasını hayata geçirdiğini duyurdu.
Bildiğiniz gibi hikaye içinde reklam özelliği başlangıçta Instagram Hikayeler‘e gelmişti. Snapchat’ten alınan ve 24 saatte kaybolan paylaşım özelliği platformun kullanıcıları tarafından hızlıca benimsedi. Instagram bu özellik sayesinde günlük aktif kullanıcı sayısını artırdı. Artık reklamlardan çok hikayeler izleniyor desek, abartmış olmayız. Ardından bu özellik Facebook‘a ve Messenger‘a da eklendi ancak Instagram‘daki kadar ilgi göremedi. Daha sonra Instagram ve Facebook’ta aynı anda paylaşım yapma özelliğinin gelmesiyle aktif kullanıcı sayısı artmaya başladı. Bunun üzerine sosyal medya devi bu alanı da reklam kazancı sağlamak için kullanma konusunda ilk adımı attı.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Facebook Hikayeler’de reklam vermeyi ilk olarak Amerika Birleşik Devletleri’nden iHeartRadio, Kettle Chips ve KFC gibi markalar denedi. Bu özellik artık dünyanın dört bir yanından markalara açık olacak. Markalar haber kaynağı ya da Instagram Hikayeler üzerinden yürüttükleri reklam kampanyalarına Facebook Hikayeler’i de ekleyerek daha fazla insana ulaşabilecekler. Bu sayede tüm reklamverenler Facebook’un hikaye reklamları için sunduğu hedefleme ve ölçümleme olanaklarından faydalanabilecek. Erişim, marka farkındalığı, video görüntülemeleri, uygulama indirme, dönüşüm, trafik ve potansiyel müşteri reklamları gibi halihazırda Instagram Hikayeler için kullandıkları araçları da kullanabilecekler.
İlginizi çekebilir
Instagram’dan YouTube rakip yeni uygulama: IGTV