Uzun süredir gündemde olan reklam destekli Netflix aboneliği için 3 Kasım 2022 tarihinde resmi bir çıkış yapılmıştı.
Netflix, 2022’de yaşadığı ciddi düşüşü ve kayıpları daha ucuz aylık fiyatı bulunan reklam destekli abonelik ile engellemek istiyor. ABD özelinde aylık 6,99 dolar fiyat etiketi bulunan ve şu an toplam 12 farklı ülkede aktif edilen paket, kaçıranlar için maksimum 720P çözünürlük destekliyor ve izleyicilerin karşısına saat başı 4-5 dakika reklam gösteriyor. Peki bu paket firmanın beklentilerini karşılıyor mu? Yeni paketin benimsenme oranı en son gördüğümüz verilere göre oldukça düşük durumda ancak firma elde ettiği geri dönüşten memnun görünüyor. Şirketin reklam tarafına bakan önemli ismi Jeremi Gorman, katıldığı bir etkinlik kapsamında “reklam destekli paketin şimdiye kadarki büyümesinden memnun olduklarını” söyledi.
Geçtiğimiz ay ortaya çıktığı kadarıyla ekim ayında toplam Netflix abonelerinin yüzde 40 temel plana, yüzde 31’ü standart plana, yüzde 29’u premium plana sahipti. Kasım ayında abonelerin yüzde 41’i temel plana, yüzde 24’ü standart plana, yüzde 25’i ise premium plana sahipti. Kasım ayının istatistiklerine giren reklamlı abonelik paketi ise sadece yüzde 9’luk bir kullanıcı kitlesine ulaşabildi.
Bu veriler hakkında bir açıklama yapan Netflix sözcüsü, paket hakkında olumlu bir tablo çizmiş ve şunları aktarmıştı: “Reklam destekli paket için henüz yolun başındayız ancak paketin etkileşiminden ve reklam verenlerin Netflix ile bu paket özelinde ortaklık kurma konusundaki isteklerinden memnunuz.”
Reklam destekli paket büyük olasılıkla önümüzdeki aylarda Türkiye’de de kullanıma alınacaktır. Peki bu paket Türkiye’ye gelirse kaça satılır? Bunun cevabını daha önce de vermiştik. Netflix birçok rakibi gibi Türkiye’ye özel fiyatlandırma yapan bir şirket. Örneğin yurt dışında (ABD) aylık 10 dolar olan temel paket, Türkiye’de 180 TL’ye satılmıyor. Firma bu pakete Türkiye’de 46 TL istiyor.
Bu açıdan ABD’de 7 dolar fiyatı bulunan reklam destekli paketin Türkiye fiyatı güncel kur üzerinden çarpılarak 130 TL olarak belirlenmeyecek. Bu paket Türkiye’de çok yüksek ihtimalle 25-30 TL aralığında bir fiyat ile tüketicilerin karşısına çıkarılacak. Hatta Netflix Türkiye’de sağlam reklam anlaşmaları yaparsa, bu paket için daha düşük bir rakam da belirleyebilir.