Uzun süredir gündemde olan reklam destekli ucuz Netflix aboneliği için kısa süre önce fiyat ve tarih resmi olarak verilmişti.
Netflix, son dönemde yaşadığı ciddi düşüşü ve kayıpları daha ucuz aylık fiyatı bulunan reklam destekli abonelik ile engellemek istiyor. Uzun zamandır gündemde olan bu paket, yapılan resmî açıklamaya göre ABD’de aylık 6,99 dolar olacak ve 3 Kasım tarihinde yurt dışında kullanıma çıkacak. Maksimum 720P çözünürlük destekleyecek ve saat başı 4-5 dakika reklam gösterilecek bu yeni paketin aktif edileceği ilk ülkeler, “ABD, Avustralya, Brezilya, Kanada, Fransa, Almanya, İtalya, Japonya, Kore, Meksika, İspanya ve Birleşik Krallık” olarak açıklanıyor. Yani paket henüz Türkiye’de satılmıyor, ileriye yönelik bir tarih verilmiyor.
Şimdilik tarih verilmiyor ancak reklam destekli paket Türkiye’de büyük olasılıkla kullanıma alınacaktır. Peki bu paket Türkiye’ye gelirse kaça satılır? Netflix birçok rakibi gibi Türkiye’ye özel fiyatlandırma yapan bir şirket. Örneğin yurt dışında (ABD) aylık 10 dolar olan temel paket, Türkiye’de 180 TL’ye satılmıyor. Firma bu pakete Türkiye’de 45 TL istiyor.
Bu açıdan ABD’de 7 dolar fiyatı bulunan reklam destekli paketin Türkiye fiyatı güncel kur üzerinden çarpılarak 130 TL olarak belirlenmeyecek. Bu paket Türkiye’de çok yüksek ihtimalle 25-30 TL aralığında bir fiyat ile tüketicilerin karşısına çıkarılacak. Hatta Netflix Türkiye’de sağlam reklam anlaşmaları yaparsa, bu paket için daha düşük bir rakam da belirleyebilir.
Netflix CEO’larından Ted Sarandos’un daha önce yaptığı açıklamaya göre reklam destekli paket normal paketlerde olan her içeriğe de sahip olmayacak. En azından ilk aşamada birçok içeriğin standart paketlere özel kalacağı söyleniyor. Aynı zamanda reklam destekli abonelik satın alan kişiler, filmleri, belgeselleri ya da dizileri daha sonra izlemek için de cihazlarına indiremeyecek. Bu açıdan ucuz pakette birçok kişinin özellikle uzun yolculuklar özelinde hoşuna giden çevrimdışı kullanım olmayacak, bunun için daha pahalı diğer paketlerin seçilmesi gerekecek.
Reklam destekli abonelik paketi için Netflix daha önce yazılım devi Microsoft ile ortaklık yapacağını da duyurmuştu. Bu konuda firma kendisi şunu aktarmıştı: “Nisan’da tüketiciler için mevcut reklamsız temel, standart ve özel planlarımıza ek olarak yeni, daha düşük ücretli ve reklam destekli bir abonelik planı sunacağımızı duyurmuştuk. Bugün küresel reklam teknolojisi ve satış ortağımız olarak Microsoft’u seçtiğimizi duyurmanın memnuniyetini yaşıyoruz.
Microsoft, reklam destekli yeni hizmetimizi geliştirmek için birlikte çalışırken tüm reklam ihtiyaçlarımızı destekleme konusunda yeteneklerini kanıtlamış bir şirket. Daha önemlisi Microsoft zamanla hem teknoloji hem de satış alanında yenilikler yapma esnekliği de sundu. Üstelik üyelerimiz için güçlü gizlilik korumaları da sağlayacak.
Henüz ortaklığımızın ilk günleri ve yapmamız gereken çok iş var. Ama uzun vadeli hedefimiz net: tüketiciler için daha fazla seçenek ve reklamcılar için üstün, ortalamanın üzerinde bir televizyon markası deneyimi sunmak. Bu yeni hizmeti hayata geçirirken Microsoft ile birlikte çalışacağımız için heyecanlıyız.”