2021 yılı satış verilerini paylaşan Toyota Avrupa operasyonu, çip krizine rağmen tarihi rakamlar elde etmeyi başardı.
2021 yılı satışlarıyla 90 yılın ardından Amerika’da General Motors’u tahtından eden Toyota, Avrupa satışlarında da kendi içerisinde yeni bir seviyeye çıktı. 2021 yılında Avrupa’da 1 milyon 76 bin 300 adet araç satışı gerçekleştirdiğini duyuran Japon üretici, pandemi ve çip tedarik sorunlarının etkilerini en aza indirmeyi başardı. Bu sayede pazarın üzerinde bir performans ortaya koyan Toyota, 2021 yılında toplam pazar payını 0.4 puan artırarak yüzde 6.4’e çıkardı. Bu tüm zamanların rekoru olurken, aynı zamanda 2018’den bu yana 1.4 puanlık bir büyüme elde edildi. Bununla birlikte Toyota Avrupa, düşük emisyonlu araç satışları sayesinde Avrupa Birliği CO2 filo emisyon hedeflerine ulaşmayı başardı. Ortaya koyulan bu performansla birlikte Toyota, Avrupa’da ilk kez binek pazarında en çok satış elde eden ikinci marka konumunu elde etti.
Marka özelinde ise 1 milyon 3 bin 859 araç satışı yaparak 2020’ye göre satışlarını yüzde 9 artıran Toyota, Avrupa’da hibrit satışlarını da geçen yıla göre yüzde 19 artırarak 579 bin 698 adetlik satışa ulaştı. 2021’de Toyota’nın marka olarak pazar payı ise 0.6 puan artarak yüzde 6.3 oldu. Batı Avrupa’da hibrit satış oranı yüzde 69’a çıkarken Avrupa genelinde ise yüzde 58 olarak gerçekleşti.