reklamı kapat

POPÜLER

Rekorlar senesi; BMW cephesinden 2021 başarısı

BMW, Motorrad ve MINI markalarını bünyesini barındıran BMW Group, 2021 yılı finansal sonuçlarını, gelecek hedeflerini ve yeni iş birliklerini açıkladı.

BMW Group, pandeminin etkilerinin devam ettiği 2021’de, küresel tedarik zincirlerindeki kırılmalar ve piyasalarda oluşan resesyona rağmen satış adetlerini yüzde 8’in üzerinde artırarak 2 milyon 521 bin 514 yeni aracını yollarla buluşturdu. MINI ve Rolls-Royce satışları 307 bin 724 seviyesinde gerçekleşirken marka 2 milyon 213 bin 790 aracı sahipleriyle buluşturdu. Yıl boyunca 194 bin 261 motosiklet teslimatı gerçekleştiren BMW Motorrad önceki yıla göre yüzde 14,8 oranında bir artışla yılı kapattı.

Motorrad’ın gelirleri ise yüzde 20,3 oranında artarak 2 milyar 748 milyon Euro seviyesine çıktı. Şirketin toplam teslimat adetleri içindeki elektrikli otomobil payı da bir önceki döneme göre yükselerek yüzde 13 seviyesinde gerçekleşti. Markanın vergi öncesi kârı 16 milyar Euro’ya ulaşırken Grubun toplam gelirleri ise bir önceki yıla oranla yüzde 12,4 artarak 111,2 milyar Euro’ya çıktı.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Marka 2025 hedeflerini açıkladı

Artan elektrikli otomobil taleplerine karşı Grup, 2025’in sonuna kadar 2 milyon adet tamamen elektrikli otomobili müşterilerine teslim etmeyi hedeflediğini açıkladı. Grup 2030 yılında ise küresel satışlarının yarısının tamamen elektrikli araçlardan oluşmasını planlıyor. Tamamen elektrikli otomobillerin tercih edilmesinde kritik role sahip olan şarj altyapısının dünya çapında hızla gelişmesi ve hammadde tedarikinde yaşanan problemlerin nasıl şekillendiğine bağlı olarak BMW Group, 2030 yılına kadar yılda 1,5 milyon adeti aşkın tamamen elektrikli otomobil satışına ulaşacağını da belirtti.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

ALPINA da grup çatısı altında faaliyet gösterecek

Mart ayının ilk haftasında marka tarafından yapılan açıklamaya göre, ALPINA markası BMW Group çatısı altına girdi. Marka modellerine yaptığı özel tasarım kişiselleştirmeleri ve motor modifikasyonlarıyla bilinen ALPINA, bunun yanında zengin bir otomotiv geçmişine de sahip.

Yeni Elektrikli BMW i7 Nisan’da Tanıtılacak

Sıfır emisyonlu mobiliteyi odak noktası belirleyen BMW Group, elektrikli ürün gamında yollarla buluşturduğu en güncel modelleri iX ve i4’e ek olarak bu yıl, tamamen elektrikli otomobillerine bir yenisini daha ekleyecek. Çağın ötesinde donanımları, arka koltukları kullanan yolcular için özel olarak geliştirilen multimedya sistemi ve ileri seviyede otonom sürüş teknolojisiyle segmentinde standartları belirleyecek olan Yeni BMW i7’nin global tanıtımını Nisan ayında gerçekleştirilecek. Markanın tamamen elektrikli yeni modeli BMW i7, markanın kendi bünyesinde geliştirdiği 6. jenerasyon elektrikli sürüş teknolojileriyle birlikte gelen verimliliği ve yüksek menzili bir arada sunacak.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Renk Değiştirebilen BMW Modeli: iX Flow

İlk defa CES 2022’de sergilenen, renk değiştirme yeteneğine sahip  iX Flow, online gerçekleştirilen BMW Group toplantısında da yerini aldı. Marka AG Yönetim Kurulu Başkanı Oliver Zipse, 2023 ocak ayında gerçekleşecek CES Fuarı’nda 2040 yılındaki bir sonraki mobilite vizyonu olan #NextGen’i ve dijital Vizyon Araçlarını tanıtacaklarının müjdesini verdi. Bu özel modelle birlikte BMW Group, fiziksel araç ve dijital geleceği birleştiren, metaverse deneyimi sunacak.

İlginizi çekebilir: Sony’nin yeni konsept elektrikli otomobil ile tanışın