En belirgin ve dikkate değer fark, Remnant’ın tabanca ve türevleri üzerine oturtulmuş bir oynanış mekaniğine sahip olması. Burada Bloodborne benzeri bir silah kullanımı gelmesin aklınıza. Bloodborne’da yanımızda taşıdığımız silahları temelde hasar vermek için değil, düşmanı sersemletmek için kullanıyorduk. Dark Souls serisinde yer alan kalkanla gerçekleştirdiğimiz “parry” mekaniğinin revize edilmiş bir kullanımıydı. Remnant ise direkt olarak barut kullanarak düşmanların üstesinden gelmenizi istiyor. Elbette yakın menzilli silahınız da bulunuyor ancak hem oyunun dizayn tercihleri, hem de düşman yapıları sebebiyle uzun menzilli silahlarınızı bol bol kullanmak durumunda kalıyorsunuz. Bu başlı başına Soulslike bir yapımın kimyasına kafa tutan bir yaklaşım. Normal şartlar altında, hareketleri kolay kolay öngörülemeyen ve vurdu mu üzerimize toprak attıran düşmanlarla yakın menzilden birbirimize kafa tutmak Soulslike yapımların alametifarikası olarak görülür. Lakin enteresan bir şekilde Remnant, uzak menzilli silahlarla benzer bir dövüş tokluğunu yakalamayı başarmış. Yanınızda 3 farklı silah tipi taşıyabiliyorsunuz; bir adet yakın menzilli, bir adet normal tabanca ve bir adet de ağır hasar veren uzak menzilli bir silah. Bu uzak menzilli arkadaş düşman ağlatan bir shotgun da olabilir, uzaktan vurduğunu indiren bir tüfek de… Elinize en uygun seçeneği anlamak için biraz deneme yanılma yapmanız ve ölmeniz gerekecek. Tabii siz tek bir tipte ustalaşsanız bile karşınıza mutlak suretle farklı silah seçeneklerine karşı avantajlı ve dezavantajlı pek çok düşman çıkacak. Sürekli yakınınıza girip, hızlı darbelerle saldırgan dövüşen bosslara karşı sniper tüfeğinizle sizlere başarılar dileriz.
MERMİLERİNİZİ AKILCI KULLANIN
Oyunun başında üç farklı karakter sınıfından birini seçiyorsunuz. Ancak bu seçimin, başlangıç ekipmanlarını belirlemek dışında çok bir etkisi bulunmuyor. Oyunda ilerledikçe bulacağınız yeni ekipmanlarla kendinizi istediğiniz gibi donatabiliyorsunuz. “Loot” oyunda önemli bir yer ediniyor ve hayatınızı en fazla zorlaştıracak kısımlardan birini oluşturuyor. Elbette gönül ister ki üzerimize zıplayan her düşmanın beynini shotgun ile patlatabilelim ancak bu ağır hasar veren silahların mermisi çok daha az bulunuyor ve bulabilmek için haritaları güzelce gezinmek gerekiyor. Remnant: From the Ashes, birbirinden ciddi anlamda tasarımsal ve içeriksel farklılıklar barındıran bölgeler bulunduruyor içinde. Hiçbiri Darks Souls veya Bloodborne’da olduğu gibi göz kamaştırıcı veya dudak uçuklatıcı olmasa da, belirli oranda etkileyici olduklarını söyleyebiliriz. Bu haritaların tamamı içinde sayısız gizli bölgeyi ve özel lootları barındırıyor. Ancak bunları bulmak kolay değil ve bunun sebebi de oyunun türe getirdiği ikinci yenilikçi yaklaşımdan kaynaklanıyor.