Otomobil dünyası ve tüketiciler son yıllarda yaşanan emisyon skandallarından ötürü oldukça sıkıntılı bir dönem yaşıyor. Mitsubishi ve Volkswagen‘in karşı karşıya kaldığı bu durum her iki marka için telafisi çok zor olan durumların meydana gelmesine neden olmuştu. Volkswagen grubu bu süreçten halen milyarlarca dolar zarar ederken Mitsubishi cephesinde bu durum mali kayıplarla birlikte Nissan’ın markanın en büyük ortağı olmasına varan satın almaya kadar gitmişti. Gerek üretici gerekse tüketici tabanlı düşündüğümüzde bu olaylar halen sıcaklığını korurken bu hafta içerisinde ortaya çıkan bir iddia yine bir anda ortalığın hareketlenmesine neden oldu. Bu sefer emisyon hilesiyle suçlanan marka Renault oldu. İddialarsa korkunç seviyede…
Haber kaynaklarına da düşen detaylarda Fransız Dolandırıcılık karşıtlığı ve tüketici koruma ajansı tarafından yürütülen soruşturma sonucunda Renault’nun tıpkı Volkswagen’ın yaptığı gibi araçların emisyon testlerinden geçebilmesi adına hileli cihazları kullandığı iddia ediliyor. Raporda yer alan çapıcı iddiaları arasında bu cihazın yaklaşık 25 yıldır Renault araçlarında kullanılmış olabileceği ve marka CEO’su Carlos Ghosn‘un da bu cihazın kullanımından haberdarlığı yer alıyor. Raporlarda cihazların kullanılmadığı durumda Renault arabalarının yüzde 300‘e kadar daha fazla zehirli gaz salınımına neden olabileceği ifade ediliyor. Renault cephesinden gelen ilk açıklamaysa; “Bilgilerin eksiksizliği ve güvenilirliğini doğrulamak mümkün değil.” şeklinde olurken raporun tamamiyle çılgınca olduğu ve özellikle böyle bir cihazın asla kullanılmadığı vurgulandı. Marka yetkilileri süreçte haklı olduklarını kanıtlamak adına araştırma sürecine dahil ve davanın takipçisi olacağının da altını çizdi. Geçtiğimiz yıl içerisinde de böyle bir suçlamayla karşı karşıya kalan Renault’nun bu seferki hamlesinin ve sürecin neler göstereceğini önümüzdeki günler gösterecek.