Avrupa macerasının başlamasının ardından versiyon artırma stratejinden doğan Renault Arkana E-Tech, mild-hybrid sistemiyle asfalta iniyor.
Renault’nun son dönemlerde tanıtımını gerçekleştirdiği en ilgi çekici modellerden birisi olan Arkana için Avrupa macerası kısa süre önce başladı. Türkiye’ye geliş süreciyle ilgili henüz bir planlama açıklamasının yapılmadığı Coupe SUV modeli, bu süreçte versiyon bazlı çeşitlendirme hamleleriyle elini güçlendiriyor. Renault Arkana E-Tech adıyla ürün gamına eklenen hibrit paketler, başlangıç jeneratörü temelli sürüş dinamikleriyle ön planda olacak. E-TECH 145 hibrit motora ek olarak Renault Arkana 1,3 TCe benzinli ürün gamını 12V mikro hibrit sistemi ile birlikte sunarak, ekonomi, esneklik ve sürüş keyfini bir araya getiriyor.
Arkana E-Tech 145 ile ilgili Renault kaynaklarının öne çıkarttığı detaylara baktığımızda dikkatimizi ilk olarak emisyon değerleri çekiyor. Hibrit entegrasyonuyla birlikte yüzde 80’ini şehir içi odağında yapılan sürüşlerde modelin standart pakete göre yüzde 40 daha az salınım yaptığı açıklandı. Bu noktada kilometrede 108 gramlık karbon salınım değerinin yakalandığını görüyoruz. E-TECH 145’te standart olarak sunulan 1,2kWh’lık kompakt bataryanın 3 kilometrelik saf elektrik sürüşüne olanak tanıdığı teknik tabloda öne çıkarılıyor. Versiyonun ortalama tüketim değerinin 100 kilometrede 4,8 litre olarak verildiğini de belirtmeden geçmeyelim.