2021 itibarıyla Avrupa ürün gamına eklenecek olan Renault Arkana ile ikinci nesliyle yola devam eden Captur bu karşılaştırmamızda bir arada.
2020 yılında pandemi odaklı olarak önemli kayıplar yaşayan Renault cephesinin bundan sonraki süreçte pazara süreceği her yeni modelde “maceraya” yer olmayacak bir felsefe izlenecek. Satış adetleri bazında beklentileri karşılamayan isimlerin ürün gamından çıkartılacağı bu süreç, eklenecek yeni isimlere de sahne olacak. Rusya pazarı odağında geliştirilmesine karşın kullanıcı tarafında olumlu geri dönüş alan Arkana’nın Avrupa satış planına alnımasının ardında da aslında tam da yeni planın felsefesi var; “Kullanıcıyı dinlemek!” Mart ayı itibarıyla Avrupa merkezli sipariş alım süreci başlatılan Renault Arkana, Coupe SUV dinamikleriyle ürün gamında da eşsiz bir kimliği beraberinde getirecek. Avrupa pazarındaki macerası için pazara uyarlanan modelin duyurusuyla birlikte pek çok önemli özelliği de kendisini gösterdi. Biz de kardeşi rolünü üstleneceği Captur karşısına Arkana’yı rakamlarla çıkartmaya karar verdik.
Arkana’nın Avrupa versiyonu ailenin diğer üyelerinden de tanıdığımız CMF-B platformu üzerine geliştirilecek sunulacak. Bu platform karşılaştırmamızın diğer köşesinde yer alan Captur ile birebir aynı. Clio’da da kullanılan bu altyapı grubun diğer pek çok kompakt sınıf modelinde görmeye alışığız. Peki platformları aynı olan bu iki otomobil ebatsal olarak birbirlerinden nasıl ayrılıyor hep birlikte görelim;
Arkana – 4.568 mm uzunluk – 1.576 mm yükseklik – 1.820 mm genişlik (dikiz aynaları katlı) – 2.720 mm aks mesafesi
Captur – 4.227 mm uzunluk – 1.566 mm yükseklik – 1.797 mm genişlik (dikiz aynaları hariç) – 2.639 mm aks mesafesi
Açıklanan resmi rakamlara baktığımızda bariz bir şekilde ve her yönüyle Arkana’nın Captur’dan daha büyük bir otomobil olduğunu görebiliyoruz. Bu durum bagaj hacimlerine de çok net bir şekilde yansımakta. Captur cephesi kullanıcılarına 422 litrelik bagaj hacmi sunarken, Arkana ise 513 litrelik bir kullanım alanı sunabiliyor. Tüm bu parçalar üzerinden Arkana’nın bir Coupe SUV olmasına rağmen iç yaşam alanı olarak gerek önde gerekse arkada Captur’dan daha iyi bir noktada konumlanmasını bekleyebiliriz.
Ebatsal olarak birbirlerinden ayrılan araçların tasarım karakterleri de bir o kadar farklı denebilir. Arkana, piyasada var olan Coupe SUV formuna uygun sportif yapısıyla şüphesiz Captur’a göre daha dikkat çeken bir model olacak. Araçta daha büyük formda konumlandırılan marka logosu, geniş yapılı tamponlar ve kaslı çizgiler kolaylıkla ayır edilebiliyor. Versiyona göre değişmekle birlikte 18 inçe kadar yükselebilen jantlar ve 200 milimetrelik yerden yükseklik değeri de Arkana’yı daha bir SUV gibi gösteren dinamikler arasında. Buna karşın Captur cephesine baktığımızda modernleştirilen yüzüyle daha tatminkar hale getirilmiş bir ikinci nesil asfalttaki yerini alıyor. Önceki nesline göre tartışmasız daha başarılı olan bu çizgiler, Arkana karşısında Captur’u Crossover’a daha yakın bir model olarak gösteriyor. Captur’da da opsiyonel olarak jant ebatlarının 18 inç’e kadar yükseltilebilmesi gösteriş konusunda aracın elini güçlendiriyor.
Modellerin kaputunun altındaki dinamiklere baktığımızda da platform ortaklığına paralel parçalar ön plana çıkıyor. Aileye yeni eklenecek olan Arkana’nın farkı ise Renault cephesinin bu modelde hibrit motorları daha ön planda tutması. Arkana’nın Avrupa versiyonu için netleşen motorlarına baktığımızda iki farklı parça öne çıkıyor. Giriş seviyesinde 1,3 litrelik TCe motorun 140 ve 160 beygirlik kombinasyonları 12V’luk micro-hybrid elektrikli üniteyle bir arada geliyor. Bu ufak elektrik desteği motorun emisyon ve tüketim değerlerinde iyileştirmeler sağlıyor. 1,6 litrelik motorun iki elektrik motoruyla kombin edildiği hibrit versiyonda (145 beygir güç) şehir içi için saf elektrikli sürüş deneyimi de çok daha fazla hissedilir olacak. Renault özellikle şehir içersinde yüzde 80 oranında elektrikli sürüşün yakalanabildiğinin altını çiziyor ki aracın elektrikli modda 75 km/s hıza kadar çıkabiliyor olması bunun rakamsal destekçisi konumunda.