Elektrik dönüşümünde atağa kalkmaya hazırlanan Renault, ürün gamında kademeli olarak dizel motora veda süreci için de adım atıyor.
Dizel motorların markaların ürün gamından kaldırılma süreçleri son birkaç yıldır kapsamlı olarak gündeme geliyor. Emisyon sınırlandırmalarının her geçen gün daha da katılaştırıldığı süreçte, yaşanan skandallar da adeta işin tuzu biberi oldu. Planlamaların somut adımları ise ürün gamlarındaki versiyonların daha çok hibrit seçenekler üzerine oluşturulmasıyla asfalta yansıdı. Saatler önce önümüzdeki yıl seri üretime geçireceği elektrikli Megane Hatcback projesinin tanıtımını gerçekleştiren Renault, konuyla ilgili çok keskin bir virajın arifesinde. Autocar tarafından servis edilen detaylarda, markanın İngiltere merkezli olarak dizel motor seçeneklerinin çoğunu yıl sonuna kadar ürün gamından kaldıracağını görüyoruz. Koleos’un ardından Captur, Clio ve Kadjar‘ı içerisine alan bu karadan etkilenmeyen tek isimse Megane olacak.
Gelişmeyle ilgili detayların devamında Fransız üreticinin bu kararını ivedilikle hayata geçireceğini görüyoruz. Bu hafta itibariyle Kadjar’da 1,5 litrelik dört silindirli dizel seçeneği İngiltere’deki listelerden kaldırılıyor. Yılın ilerleyen günlerinde Captur ve Clio’nun dizel versiyonları aynı kaderi paylaşacak. Geriye kalan seçeneklerin merkezinde ise 1,3 litrelik benzinli motor ile birlikte hibrit kullanıcıları bekliyor. Megane ailesi ise hatchback ve station gövde tiplerinin Euro 6d standartlarındaki tek dizelle yola devam edecek. Bu hamlenin diğer bölgeler için de referans olacağını söyleyebiliriz.