Brüksel’de düzenlenecek olan fuarda sahneye çıkarılacak olan Renault Clio ve Captur için hibrit versiyonları, birbirinden farklı deneyimler vadedecek.
Yeni jenerasyonlarıyla birlikte herek teknolojik gerekse tasarımsal olarak daha da ileriye taşınmış bir Clio ile Captur‘u karşımızda gördük. Özellikle Clio’nun çarpışma testlerinde elde ettiği sonuçlarla birlikte kullanıcı cephesinden çok daha sıcak karşılanacak bir hal aldığını da söyleyebiliriz. Tanıtım etkinliklerinde hibrit versiyonları için de hazırlıkların yapıldığını bildiğimiz bu ikili, Brüksel’de kapılarını açacak olan fuarla birlikte kullanıcıların karşısına çıkıyor. 10 Ocak’taki etkinlikte Renault Clio ve Captur’da markanın E-Tech adını verdiği elektrikleştirilmiş üniteleri detaylı şekilde göreceğiz.
Bu aşamada kullanıcıların bilmesi gereken en önemli şey Clio ile Captur arasındaki hibrit sistemlerin farklı olduğu. Captur cephesindeki bataryalar kablo şarj edilebilir yapıda karşımıza çıkarken, Clio’da ise bu sistem enerji geri kazanımı gibi temeller üzerine oturan klasik yapıyı beraberinde getiriyor. İlk olarak Captur’un teknik detaylarına baktığımızda kaputun altında bizleri 1,6 litrelik yeni nesil bir benzinli motor karşılıyor. Bununla destekçisi olan iki elektrik motorundan birisi başlangıç jeneratörü temelli olurken diğer ise performanslı sürüşe destek vermek üzere konumlandırılıyor. Saf elektrik modunda şehir içerisinde 65 kilometre menzil kat ederek bir hayli iddialı olan Captur’un yine bu modda erişebileceği maksimum sürat ise 135 km/s olacak. Şanzıman konusunda da kendine has bir altyapıya sahip olan modelde, Multi Sense Spor modu da yine farklı bir deneyim yaratma iddiasında. Elektrik modunun maksimum seviyede kullanımında ortalama 1,5 litrelik yakıt tüketimi gerçekleştiren modelin karbon salınım değeri de 34 gram olarak dikkat çekiyor. Captur’un elektrik kombinasyonuyla 160 beygir güce sahip olduğunu da belirtmeden geçmeyelim.