Dünyanın en büyük otomobil üreticilerinden olan Renault, elektrikli araç üretim maliyetlerini yarıya indirmeyi hedefliyor.
Birçok otomobil üreticisi şu an pazara sunduğu elektrikli otomobil modellerinden içten yanmalı araçları kadar para kazanamıyor. Bunun arkasında elektrikli araç üretiminin halen standart araçlardan daha pahalı olması yer alıyor. Elbette birçok firma bunu değiştirmek istiyor, bunlar arasında dev isimlerden Renault da yer alıyor. Bu açıdan bugün yukarıda bahsettiğimiz büyük hedefiyle gündeme gelen Renault, maliyetleri yarı yarıya azaltmak yanında araç geliştirme süresini üç yıldan iki yıla düşürmeyi de istiyor. Otomobil geliştirme sürecini kısaltmak da maliyetin düşürülmesi anlamına geliyor, tüm bu planlar için firma büyük bir üretim dönüşümü planlıyor. Tüm bu çalışmalar ile gelecek elektrikli araçlarının fiyatlarını düşürmek ve özellikle araç başı kârını artırmak isteyen dev üretici için bugün bir haber daha gündemde ses getirdi. Buna göre uzun süredir ortak olan Nissan ve Mitsubishi, Renault’nun Avrupa merkezli elektrikli araç birimi Ampere‘ye yatırım yapma planlarını doğruladı. Burada toplam 800 milyon euro seviyesinde bir yatırımın adı geçiyor, iş birliğinin arkasında Avrupa pazarı için özel olarak tasarlanmış, özellikle ufak boyutlu elektrikli araçlar geliştirmesi yer alıyor.
Bundan önce Renault ve Volvo elektrikli ticari araçlar için bir araya geldiklerini duyurmuştu. İki isim lojistik sektörünün daha temiz hale getirilmesine yardımcı olmak üzere bir araya gelerek yeni bir girişim oluşturduklarını açıkladı.
Aktarıldığı kadarıyla yeni ortak girişim ile beraber “800V LCV” platformunun üzerine kurulacak tamamen elektrikli ticari taşıma araçları / elektrikli van modelleri hazırlanacak. Renault’nun bu konuda hali hazırda bazı çözümleri bulunurken, ikiliye Fransa merkezli lojistik şirketi CMA OGM‘nin katılacağı da belirtiliyor.
İki şirket ARGE maliyetlerini paylaşmanın yanı sıra araç geliştirme sürecindeki kendi uzmanlıklarını da masaya getirmeyi kabul ediyor. Merkezi Fransa’da olacak ve tüm onay süreçleri alındıktan sonra 2024’ün başlarında faaliyete geçecek yeni girişimin, ilk araçların üretimine ise 2026 yılında başlaması bekleniyor. Renault ve Volvo, çözümlerinin lojistik maliyetinde yüzde 30’a kadar tasarruf sağlayabileceğini düşünüyor.