Renault grubu çıkış yakalamayı başardı; işte resmi kaynaklarda raporlar

16 Temmuz 2021 15:28

2021 ilk yarı sonuçlarını açıklayan Renault Grubu, içerisindeki markaların yükselişiyle önümüzdeki sürece daha umutlu bakıyor.

Ocak ayıyla birlikte geleceğini doğrudan etkileyen planlamaların duyurusunu gerçekleştiren Renault Grubu, yeni modellerde satış oranı yüksek parçalar üzerine odaklanmayı amaçlıyor. Elektrik gücünün merkezinde şekillenen bu süreçte, grubun 2021 yılının ilk yarı küresel satışları yükseliş eprisinde. Resmi kaynaklar tarafından yapılan açıklamala, bu yılın ilk yarısında 2020’ye kıyasla yüzde 18,7 artış karşımıza çıkıyor. Pandemi etkisindeki geçtiğimiz yıla göre tablo umut vadederken, Koronavirüs öncesi 2019 yılına göre ise hala yakalanabilecek daha yüksek paylar olduğunu söylemek mümkün.

Renault Grubu yılın ilk yarısında 1 milyon satışa yaklaştı

2020’nin ilk yarısında yüzde 18,5 artışla dünya çapında 901.500 araç satışına ulaşan grup, tüm önemli pazarlarda büyüme yeniden başladı. Satışlarda Avrupa payı yüzde 59 olurken; Fransa, Almanya, İspanya, İtalya ve Birleşik Krallık gibi beş temel Avrupa ülkesindeki perakende satışların payı, kriz öncesi olan 2019’a kıyasla yaklaşık 2 puan artarak yüzde 40’a ulaştı.

Renault markası, Avrupa’da 532.161 araç ( yüzde 13,2 artış) satarak yüzde 7 pazar payına ulaştı. Bu performans, elektrikli E-TECH ve elektrik destekli binek otomobil satışlarındaki büyümeye dayanıyor. Ayrıca, üç aylık satış sürecinde yaklaşık 20.000 siparişle Arkana, C segmentine başarılı bir dönüş sağladı. Yüzde 42,3 büyüyen hafif ticari araç pazarında Renault, pazar payını 0,4 puan artırarak yüzde 14,4’e yükseltti. Renault’nun Avrupa dışındaki önemli pazarlarda da başarılı lansmanlar sayesinde tekrar büyüme kaydetmesi de dikkat çekiyor. Hindistan’da Kiger ve Rusya’da Dacia Duster yükselen yıldızlar olarak karşımıza çıkıyor.

Dacia ve LADA cephesinden de önemli rakamlar masada

Dacia markası, Avrupa’da en çok satan perakende model olan yeni Sandero’nun da katkısıyla 262.814 araç (yüzde 24,5 artışla) satışıyla öne çıkıyor. Uygun fiyatlı elektrikli otomobil Dacia Spring, şimdiden verilen 15.000’in üzerinde siparişle iyi bir başlangıç yapmış durumda. Dacia tüm ürün gamını yenilemeye devam ediyor.Yeni Sandero ve Logan’ın ardından Haziran 2021’de yeni Duster karşımıza çıkarılmıştı. Marka, Eylül ayında Münih Otomobil Fuarında aile kullanımına yönelik çok amaçlı, 7 koltuklu yeni bir model daha tanıtacak.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

LADA markası da Rusya’da 200.219 araç (yüzde 51 artış) sattı ve son on yılın en iyi sonucu olan uüzde 23’lük pazar payı ile ilk sıradaki konumunu güçlendirdi. Dört LADA modeli, Rusya satışlarında ilk 10 sırada yer karşımıza çıkıyor. Listede Granta ilk sırada (72.787 adet) yer alırken Vesta ise ikinci sırada (57.031 adet) konumlanıyor.
Paylaş