Grup, Renault markası ile gerçekleştirdiği 2 milyon 532 bin 567(yüzde -5,2) satış adedi ve Dacia markası ile kaydettiği 700 bin 798 (yüzde +7) satış adedi ile 2018 yılında 3 milyon 884 bin 295 satış rakamına ulaştı.
Lada satışları yüzde 18,7 artış kaydederek 398 bin 282 adet olurken, Renault Samsung Motors’un satışları yüzde 14,9 düşüş ile 84 bin 954 olarak gerçekleşti. Jinbei ve Huasong 165 bin 603 satış adedi gerçekleştirdi. Elektrikli araçlar segmentinde dünya çapındaki yıllık satış hacmi, ikinci yarıyıl hızlanarak (yüzde 62,1 artış ile) yüzde 36,6 artış kaydetti (49 bin 600 araçtan fazla), Renault, yüzde 22,2’lik pazar payı ile Avrupa’daki liderliğini sürdürüyor. ZOE’nin satışlarında yüzde 26,1 (39 bin 458 satış adedi), Kangoo Z.E. satışlarında ise yüzde 105,1 (8 bin 747 satış adedi) artış kaydedildi. Hafif ticari araç segmentinde marka, Jinbei ve Huasong dahil olmak üzere yüzde 33,7 artış gösterdi. Bu segment için önemli pazarlar Türkiye ve Arjantin’deki düşüşe rağmen, Renault 2018’de yeni bir satış rekoru gerçekleştirdi.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Renault Grubu İlk 15 Pazar – 2018 satışları | |||
Satış | Pay | ||
(adet) | (yüzde) | ||
1 | FRANSA | 689.788 | 26,20 |
2 | RUSYA | 497.266 | 27,62 |
3 | ALMANYA | 235.609 | 6,33 |
4 | ÇİN | 216.699 | 0,80 |
5 | BREZİLYA | 214.822 | 8,70 |
6 | İTALYA | 208.580 | 9,98 |
7 | İSPANYA + KANARYA ADALARI | 189.480 | 12,33 |
8 | TÜRKİYE | 115.842 | 18,66 |
9 | ARJANTİN | 114.348 | 14,78 |
10 | İNGİLTERE | 103.607 | 3,79 |
11 | İRAN | 101.347 | 10,56 |
12 | GÜNEY KORE | 90.369 | 5,06 |
13 | BELÇİKA + LÜKSEMBURG | 88.663 | 12,86 |
14 | HİNDİSTAN | 82.368 | 2,07 |
15 | FAS | 75.418 | 42,52 |
İlginizi çekebilir
Renault Clio RS performans kiti