Renault Grubu Türkiye liderliğini 22. yıla taşımayı başardı

07 Ocak 2022 13:12

Binek segmentte liderliğini 22. yıla taşıyan Renault Mais, Dacia Duster’ın SUV segmentindeki başarısıyla da dikkat çekiyor.

2022’ye girişle birlikte kendi içerisinde elde ettiği rakamları paylaşmaya başlayan üreticilerin başında Renault geliyor. 2021 yılında önemli oranda daralan pazar dinamiklerinde zor bir dönem geçiren üreticilerden bazıları, kriz yönetimini başarılı şekilde yaparak öne çıktı. Bu süreci Türkiye’de iyi şekilde yöneten Fransız üretici otomotiv pazarında 2021 yılında da liderliklerini sürdürdü. 75 bin 561 adet satış ve 13,45 pazar payı yakalayan Renault, bu tabloyla 22’nci kez binek otomobil lideri oldu. B segmentinin 36 bin 438 adet satışla lideri olan Clio HB, bu başarıya önemli bir katkıda bulundu. Renault Zoe, 772 adet satışla Türkiye’de en çok tercih edilen elektrikli otomobil oldu.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Renault başarısında Dacia da ön plana çıkıyor

2021 sonu itibarıyla 19 bin 38 adet satış başarısına ulaşan Dacia Duster, Türkiye’nin SUV liderliği unvanını devam ettirdi. Dacia markası ise 34 bin 866 satış adedi ve 4,73 pazar payı ile toplam pazarda 8’inci sırada yer aldı. Renault MAİS, Renault ve Dacia markalarıyla böylece 2021 yılında toplam pazarda 116 bin 146 satış adedine ulaşarak, binek ve hafif ticari araç pazarında 15,75 pazar payı elde etti.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Renault MAİS Genel Müdürü Berk Çağdaş elde ettikleri başarıyla ilgili; “2021, geçtiğimiz yıla benzer olarak pandemi etkisinin devam ettiği bir dönem oldu. Yüksek döviz kurunun yanı sıra çip krizine bağlı olarak yaşanan araç bulunabilirlik sorunu en önemli gündem maddesiydi. Her şeye rağmen Renault MAİS olarak liderlik alanlarımızı korumayı başardık. Her bir çalışanımızın emeğiyle hem operasyonel, hem de finansal anlamda hedeflerimize ulaştık. Renault markamızla 22’nci kez elde ettiğimiz binek otomobil liderliğinin yanı sıra Renault Clio HB ve Dacia Duster modellerimizin sınıflarında sürdürdüğü liderliklerden dolayı büyük bir mutluluk duyuyoruz. Öte yandan elektrikli otomobil pazarında Zoe ile olan liderliğimiz bizim için çok kıymetli.

2022 yılı da Renault ve Dacia ürün gamı açısından heyecan verici olacak. Elektrikli mobiliteyi farklı bir boyuta taşıyan Yeni Megane E-TECH Electric modelini yeni yılda Türk tüketicisiyle buluşturmak için sabırsızlanıyoruz. Bu alanda Dacia tarafında da merakla beklenen %100 elektrikli Spring modelimizi de Türkiye’de satışa sunmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Öte yandan geniş aileler için Dacia Jogger ve Renault’nun C-SUV segmentindeki iddialı temsilcisi olacak Yeni Austral ile marka bazında ürün gamlarımızı güçlendireceğiz. Son olarak Express ile önemli bir hamle yaptığımız hafif ticari pazarına Yeni Trafic’i de getirerek bu alandaki konumumuzu güçlendirmeyi hedefliyoruz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

İlginizi çekebilir

Togg Sedan Amerika’da tanıtıldı

Paylaş