Binek segmentte liderliğini 22. yıla taşıyan Renault Mais, Dacia Duster’ın SUV segmentindeki başarısıyla da dikkat çekiyor.
2022’ye girişle birlikte kendi içerisinde elde ettiği rakamları paylaşmaya başlayan üreticilerin başında Renault geliyor. 2021 yılında önemli oranda daralan pazar dinamiklerinde zor bir dönem geçiren üreticilerden bazıları, kriz yönetimini başarılı şekilde yaparak öne çıktı. Bu süreci Türkiye’de iyi şekilde yöneten Fransız üretici otomotiv pazarında 2021 yılında da liderliklerini sürdürdü. 75 bin 561 adet satış ve 13,45 pazar payı yakalayan Renault, bu tabloyla 22’nci kez binek otomobil lideri oldu. B segmentinin 36 bin 438 adet satışla lideri olan Clio HB, bu başarıya önemli bir katkıda bulundu. Renault Zoe, 772 adet satışla Türkiye’de en çok tercih edilen elektrikli otomobil oldu.
2021 sonu itibarıyla 19 bin 38 adet satış başarısına ulaşan Dacia Duster, Türkiye’nin SUV liderliği unvanını devam ettirdi. Dacia markası ise 34 bin 866 satış adedi ve 4,73 pazar payı ile toplam pazarda 8’inci sırada yer aldı. Renault MAİS, Renault ve Dacia markalarıyla böylece 2021 yılında toplam pazarda 116 bin 146 satış adedine ulaşarak, binek ve hafif ticari araç pazarında 15,75 pazar payı elde etti.
2022 yılı da Renault ve Dacia ürün gamı açısından heyecan verici olacak. Elektrikli mobiliteyi farklı bir boyuta taşıyan Yeni Megane E-TECH Electric modelini yeni yılda Türk tüketicisiyle buluşturmak için sabırsızlanıyoruz. Bu alanda Dacia tarafında da merakla beklenen %100 elektrikli Spring modelimizi de Türkiye’de satışa sunmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Öte yandan geniş aileler için Dacia Jogger ve Renault’nun C-SUV segmentindeki iddialı temsilcisi olacak Yeni Austral ile marka bazında ürün gamlarımızı güçlendireceğiz. Son olarak Express ile önemli bir hamle yaptığımız hafif ticari pazarına Yeni Trafic’i de getirerek bu alandaki konumumuzu güçlendirmeyi hedefliyoruz.
”Togg Sedan Amerika’da tanıtıldı