Dünyanı en büyük otomobil firmalarından Renault, bugün iddialı “Niagara” konseptiyle dikkat çekmeyi başarmış durumda.
Renault, araziye özel olarak hazırladığı “Niagara” konsepti hakkında şunları aktardı: “Renault Group, Niagara Konsept ile yeni bir soluk ve modernlik getirerek uluslararası tarihinde yeni bir kapı açıyor. Güçlü kişiliği ve modern çizgilere sahip olan bu konsept, yeni Renault Group modüler platformu üzerine inşa edilecek olan gelecekteki Renault serisinin tarzına bir bakış sunuyor. Niagara Konsept, sağlam ve güçlü olmasının yanı sıra, bünyesinde sofistikeliği ve yeni teknolojileri de barındırıyor. Keskin detaylarıyla, Renault değerlerinin yeni tasarım dilini yansıtıyor. Tasarımda Renault adını oluşturan harfler, büyük ölçüde popüler kültürden ilham alan “Pixel art” görünümüne sahip. Kaş şeklindeki far dizisi ise canlılığı ve etkileyiciliğiyle dikkat çekiyor. Yerden ekstra yüksekliği, uzun hareket mesafeli süspansiyon ve geniş karın açılarıyla Niagara Konsept, en zorlu koşullarda kullanılmak için tasarlandı.”
Niagara Konsept‘in tavan çizgisi eğimi ve dik kelebek camı direğiyle enerjik ve sportif bir his sunduğunu vurgulayan Renault Tasarım Başkan Yardımcısı Gilles Vidal, “Niagara Konsept, Renault markasının gelecekteki uluslararası serisinin tarzını bünyesinde barındırıyor. Büyük ve coşkulu hatlarıyla sağlam ve güçlü olan bu keşif konsepti, aynı zamanda sofistike ve teknolojilerle dolu. Bu araç, adeta sınırsız bir yolculuğun vaadi gibi” şeklinde konuşuyor.
Renault Group’un yeni ultra esnek platformu üzerine inşa edilen Niagara Konsept, olağanüstü bir sürüş konforuna sahip. Önde hafif hibrit gelişmiş (48V) güç ünitesi ve arkada ek bir elektrik motoru bulunan yeni tasarım, ideal arazi performansına sahip bir 4WD modeli. Günlük kullanımının yarısının tam elektrikli modda karbon emisyonlarını önemli ölçüde azaltıyor. Niagara Konsept, aynı zamanda Renault’nun 2027 yılına kadar piyasaya süreceği bir sonraki uluslararası modellerin habercisi niteliğinde.”
Bu arada firma bugün başka duyurularda yaptı. Bu duyuruların en önemli satış başları şöyle oldu:
-Mark, Renaulution planı kapsamında “Uluslararası 2027 Stratejisini” tanıttı.
-Şirket, 2027 yılına kadar markayı en fazla değer yaratan segmentlerde konumlandırmak için C ve D segmentlerinden beş araçla birlikte, uluslararası pazarda sekiz yeni modeli piyasaya sürmek için 3 milyar Euro yatırım yapacak.
-Renault, uluslararası pazarlarda da 2027 yılına kadar elektrikli veya hibrit versiyondaki her üç araçtan birini satmayı hedefliyor.
-Bu ürün atağı, müşteriler için değer yaratan ve markanın daha rekabetçi olmasını sağlayacak iki platformla gerçekleştirilecek:
-Latin Amerika, Kuzey Afrika, Türkiye ve Hindistan olmak üzere dört farklı konumda, ultra esnek ve çoklu enerjiye sahip yeni bir Renault Group modüler platformu.
-Geely ortaklığında ise Güney Kore merkezli, D ve E segmentlerine özel bir Kompakt Modüler Mimari (CMA) platformu.
-Renault, 2027 yılına kadar uluslararası pazarda satılan birim başına net geliri 2019’a kıyasla iki katına çıkarmayı hedefliyor.