Avrupa pazarındaki operasyonlarını durdurma kararı alan Mitsubishi için, grubun diğer ortağı Renault bir fırsat hamlesi hayata geçirebilir.
Renault-Nissan ortaklığına dahil olmasıyla birlikte üçgenin kenarlarından birisini oluşturan Mitsubishi, son yıllarda bu ortaklığın nimetlerinden fazlasıyla faydalandı. Diğer oluşumlarda olduğu gibi altyapı ve motor dinamikleri üzerine şekillenen bu şema sonucunda oluşturulan ürün gamının ciddi oranda beklenti karşıladığını söylemekse pek mümkün değil. Türkiye’de L200 ile uzun yıllardır büyük başarı yakalamasına karşın diğer segmentlerde varlık gösteremeyen Japonya merkezli marka, Eclipse Cross’dan da istediğini almış değil. Mitsubishi’nin Avrupa kanadındaki en büyük oyunucusu ise Outlander Hybrid oldu. Avrupa’nın en çok satan şarj edilebilir hibrit SUV modellerinden olan bu isimle pay kazanan marka, tüm bunlara rağmen Koronavirüs etkisiyle de Avrupa operasyonlarının askıya alındığını duyurmuştu. Kaynaklardan gelen son detaylar ise, grubun ana oyuncusu olan Renault’nun sürece el atacağına işaret ediyor.
Financial Times merkezli olarak servis edilen detaylarda Renault’nun partneri Mitsubishi’nin Avrupa’dan çekilmemesi için üretim sürecine yeni bir soluk getireceğine değiniliyor. Henüz resmi kanattan doğrulanmayan bu planlama gerçekleşirse, Mitsubishi’nin otomobilleri Renault’nun Fransa’daki tesislerinde üretilebilir. 2020 yılında çok ciddi zararlar açıklayan Renault cephesinin bu hamleyle birlikte tam kapasite çalışmayan tesislerini daha verimli değerlendirme şansı da bulunuyor. Mitsubishi’nin pazar payının düşük olduğu bölgelerdeki aktif formu yine eskisi gibi olmsa da, Outlander PHEV, Mirage / Space Star ve L200 gibi modeller için talep gören Avrupa bölgeleri hala varlığını koruyor. Henüz çok taze olan bu gelişmelerin somut adıma dökülüp dökülmeyeceğini önümüzdeki günler gösterecek.