Önümüzdeki yıldan itibaren kademeli olarak yeni modellerde kullanılacak olan motorda verimlilik karakteri önemli oranda ön plana çıkıyor.
Geçtiğimiz jenerasyon modellerde de gördüğümüz Renault-Mercedes motor ortaklığı günümüz modasına uygun şekilde de devam ediyor. Nissan ile yapılan anlaşmayla birlikte bir anlamda üçlü konsorsiyuma dönen bu birliktelik 2018 yılıyla birlikte araçlarda kullanılmak üzere yeni bir motor geliştirdi. 1.3 litre hacmindeki direkt enjeksiyonlu turbo motor, otomobillere üç farklı güç seviyesiyle sunuluyor. TCe 115, TCe 140 ve TCe 160 (EDC şanzıman ile +10 beygir) olarak kodlanan bu versiyonlarda giriş seviyesi olan nitelendirebileceğimiz TCe 115’te otomatik şanzıman kombinasyonuna yer verilmeyecek. Motorların sunduğu tork değeriyse sırasıyla 220 Nm (1.500 devirde), 240 Nm (1.600 devirde) ve 260 Nm (1.500 devirde) olarak şekilleniyor.
Dört silindirli yapıda olan bu motorun belki de en dikkat çeken özelliği güç değerlerinden ziyade mekanik detaylarında gizli. Nissan’ın 3.8 litrelik altı silindirli GT-R motorunda kullandığı silindir yapısının yansıtıldığı motorda, sürtünme azaltılıyor ve ısı transferi optimizasyonuyla verimlilik bir üst noktaya çıkartılıyor.Burada bu verimliliği sağlayan ve GT-R’dan ödünç alınan parçaysa silindir kaplama teknolojisi olarak nitelendirebileceğimiz bir özellik. Motor bloklarında ağırlık kazanımı amacıyla ana madde olarak kullanılan alüminyumun, yapısı gereği silindirlerin yukarı-aşağı şeklinde yaptığı doğrusal hareketle oluşan ısıdan çabuk etkilendiği bilinir. Otomobil üreticileri buna çözüm olarak silindir ile bloğun arasına 2-3 milimetre kalınlığında demirden bir kat çeker. Nissan’ın geliştirdiği bu teknolojide ise içerideki duvarlara erişmiş demir püskürtülerek bir tür kaplama tabakası oluşturuluyor ve piston çalışırken ortaya çıkan sürtünme azaltılabiliyor.
Motorda buna ek olarak yüksek devirlerde daha doğrusal tork aktarımı sağlayan değişkenli zamanlı eksantrik mili, yanma odalarının yeniden tasarlanarak yakıt/hava karışımının daha gelişmiş şekilde püskürtülmesi gibi önemli dokunuşlar da yer alıyor. Yapılan açıklamalara göre bu motoru ilk olarak Renault Scenic ve Grand Scenic modellerinde göreceğiz. Ardından kademeli olarak yeni Renault ve Nissan araçlarında kullanılacak olan ünitenin ocak ayında tanıtılacak olan yeni Mercedes A-Serisi‘nde de yer alabileceği de gelen bilgiler arasında. Motorların Renault Scenic tabanlı olarak paylaşılan detaylı teknik değerler ise şu şekilde;
TCe 115 – 6 ileri manuel – maksimum hız 182 km/s – 11,3 saniyelik 0-100 – 100 kilometrede 5,4 litrelik karma tüketim
TCe 140 – 6 ileri manuel – maksimum hız 195 km/s – 10,1 saniyelik 0-100 – 100 kilometrede 5,4 litrelik karma tüketim
TCe 160 – 7 ileri EDC otomatik – maksimum hız 195 km/s – 10,2 saniyelik 0-100 – 100 kilometrede 5,4 litrelik karma tüketim